آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 3726512
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
تاج‌بخش خبر داد:

آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقرالعلوم(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان از آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره این دانشسرا خبر داد.

آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقرالعلوم(ع)

احمد تاج‌بخش، مسئول دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره این دانشسرا خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره 31 تیرماه جاری اعلام شده است.

 10 شهریورماه؛ زمان برگزاری مصاحبه ورودی

وی با یادآوری اینكه این دوره آمادگی كنكور كارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان كل قرآن كریم است، زمان برگزاری مصاحبه ورودی و گزینش داوطلبان را 10 شهریورماه امسال اعلام كرد و گفت: این دوره در سال جاری از ابتدای آذرماه آغاز خواهد شد.

 تاج‌بخش با بیان اینكه این دوره به‌منظور ارتقای سطح علمی حافظان قرآن كریم و همچنين سهولت و تسريع در ادامه تحصيل آنان برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته نام این مركز، به نام مركز تربیت معلم و ارتقای علمی حافظان كل قرآن كریم بود كه از سال گذشته به این نام دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) تغییر نام داده است.

بهره‌گیری از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه

مسئول بیت‌الاحزان شعبه استهبان با یادآوری اینكه از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در این دوره بهره می‌جوییم، گفت: در این دوره موارد آموزشی شامل منابع خلاصه شده دوره كارشناسی علوم قرآن و حدیث، بررسی منابع حاوی تست‌های پرتكرار، كلاس‌های فنون تست‌زنی و غیره انجام می‌شود كه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان مراجعه كنند.

وی یادآور شد كه داوطلبان شركت در كنكور سراسری كارشناسی ارشد از نیمه اردیبهشت تا اواخر مردادماه سال آینده به مرور و تثبیت محفوظات خود می‌پردازند و در هفته آخر مردادماه آن نیز در آزمون شفاهی حفظ كل قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شركت می‌كنند.

تاج‌بخش ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی افرادی كه در این آزمون پذیرفته شوند، موفق به كسب مدرك كارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهند شد.

مسئول دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) در پایان این نكته را برای تشویق حافظان كل قرآن یادآور شد كه تحصیل آنان در مقطع كارشناسی ارشد یا دكترا با حمایت مالی خاص سازمان اوقاف و امور خیریه همراه است.

انتهای پیام

captcha