استقبال 900 نفری جوانان ایرانی و خارجی از مدارس شبانه‌روزی حفظ بیت‌الاحزان/ فارس؛ در صدر تعداد متقاضیان
کد خبر: 3725425
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
شاهسونی خبر داد:

استقبال 900 نفری جوانان ایرانی و خارجی از مدارس شبانه‌روزی حفظ بیت‌الاحزان/ فارس؛ در صدر تعداد متقاضیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از ثبت‌نام 905 نفر از جوانان و نوجوانان 31 استان كشور و كشورهای دیگر در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن این مؤسسه خبر داد.

استقبال 900 نفری جوانان ایرانی و خارجی از مدارس شبانه‌روزی حفظ بیت‌الاحزان/ فارس؛ در صدر تعداد متقاضیان

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مهلت ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه به پایان رسیده است، گفت: 905 جوان و نوجوان از 31 استان كشور و همچنین كشورهای دیگر متقاضی حضور در این مراكز در سال تحفیظی 98-97 هستند.
وی افزود: از این تعداد 836 نفر از طریق سامانه یكپارچه مدیریت اطلاعات مؤسسه بیت‌الاحزان ثبت‌نام كرده و 69 جوان عراقی هم با هماهنگی اتحادیه تشكل‌های قرآنی در این طرح‌‌ها نام‌نویسی كرندد.

فعالیت 13 مدرسه در 9 استان
شاهسونی از فعالیت 13 مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن در 9 استان كشور خبر داد و گفت: 12 مدرسه ویژه آقایان و یك مدرسه ویژه بانوان است كه در شهرستان استهبان استان فارس قرار دارد.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور به ارائه آماری از وضعیت ثبت‌نام شدگان در مدارس مختلف این مؤسسه در نقاط مختلف كشور پرداخت و گفت: مركز حضرت ثامن‌الحجج(ع) مشهد با 144، حضرت زینب کبری(س) استهبان (تنها مرکز ویژه بانوان) با 122 و امام سجاد(ع) قم با 101 داوطلب بیشترین تعداد ثبت‌نام کننده را به خود اختصاص داده‌اند و مراکز حضرت شاهچراغ(ع) شیراز، امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی استهبان و حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) روستای محمد آباد استهبان به ترتیب رتبه‌های بعدی را از لحاظ تعداد داوطلب کسب کردند.

استان فارس؛ درصدر تعداد متقاضیان
وی همچنین گفت: استان‌های فارس با 124 نفر، خراسان رضوی با 117 نفر و خوزستان با 89 نفر بیشترین تعداد متقاضی شركت در این مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن را دارند و استان‌های ایلام و سمنان هم با 3 داوطلب كمترین میزان استقبال را داشته‌اند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس همچنین این نكته را یادآور شد كه داوطلبان شركت‌كننده در این طرح از 184 شهرستان كشور ثبت‌نام كرده‌اند كه از این میان شهرستان مشهد با 80 نفر، بیرجند با 52 نفر و قم با 47 نفر بیشترین تعداد متقاضیان ورود به این مدارس را داشته‌اند.

ثبت‌نام 29 اتباع خارجی مقیم كشور
وی با بیان اینكه در این دوره 29 نفر از اتباع خارجی مقیم كشورمان نیز ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: از تعداد 905 نفر متقاضی ورود به این مراكز، 232 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه هستند و 461 نفر هم دارای مدرك تحصیلی زیر دیپلم، 87 نفر با مدرك دیپلم، 5 نفر كاردانی و 28 نفر مدرك كارشناسی دارند.
شاهسونی با یادآوری اینكه ورود به این مدارس دارای شرایط سنی خاصی است، گفت: قریب 40 درصد از داوطلبان سنین زیر 17 سال، حدود 40 درصد دیگر دارای سن بین 17 تا 22 سال و 20 درصد بقیه بالای 22 سال هستند.

19 تیرماه؛‌ زمان آغاز دوره آزمایشی
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن در بخش پایانی سخنان خود گفت: مصاحبه‌های این دوره‌ها هم‌اكنون در حال برگزاری است و كسانی كه در این مصاحبه‌ها پذیرفته شوند به دوره آزمایشی كه از 19 تیر آغاز می‌شود، راه خواهند یافت.
انتهای پیام

captcha