دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت در فارس راه‌اندازی شود
کد خبر: 3719130
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
اسلامی:‌

دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت در فارس راه‌اندازی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت این استان تأكید كرد تا دستگاه‌های مختلف و كسانی كه در عرصه قرآن فعالیت دارند، در این دبیرخانه حضور داشته باشند.

دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت در فارس راه‌اندازی شود/ نگاه قرآنی را تقویت كنیم

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت این استان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: هرچند برپایی نمایشگاه قرآن خوب است و بالاخره یك تزریق معنوی به سطح جامعه دارد ولی در هر صورت انتظارات از استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خیلی بیشتر از این است و گستردگی و تنوع نمایشگاه خیلی بیشتر از این می‌تواند باشد.

اطلاع‌رسانی نمایشگاه ضعیف است
وی با بیان اینكه ما توانمندی‌های قرآنی در سطح شیراز و فارس داریم كه می‌تواند به عرصه بروز و ظهور برسد، افزود: متأسفانه ضعیفی برای این نمایشگاه در سطح شیراز صورت گرفته است تا مردم بدانند كه چنین نمایشگاه برپا شده است و از آن استفاده كنند.

نمایشگاه را در یك فضای معنوی برپا كنیم
اسلامی پیشنهاد داد كه این نمایشگاه در یك فضای معنوی مانند حرم‌های اهل بیت(ع) یا مساجد یا مصلاهایی كه دارای فضای معنوی هستند، برپا شود و این مسئله به زیبایی نمایشگاه می‌افزاید و بهتر از این جایی است كه بالاخره سر و صدای خودروها در پشت غرفه‌ها به گوش می‌رسد.

نقاط ضعف نمایشگاه را حتماً برای سال بعد برطرف كنیم
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس تأكید كرد: ما باید برای تقویت نمایشگاه سال به سال گام برداریم یعنی امسال ضعف‌ها را شناسایی كرده و سال بعد آن‌ها را برطرف كنیم.
وی اظهار كرد: اگر بخواهیم نمایشگاه قرآن را در سطح سومین حرم اهل بیت(ع) رشد دهیم هیچ راهی نداریم جز اینكه دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت استان را راه‌اندازی كنیم تا تمام دستگاه‌ها و كسانی كه در عرصه قرآنی فعال هستند در این دبیرخانه حضور داشته و آن‌ها هم نظرات خود را بدهند و یك كار جمعی صورت گیرد.

افق بلند مدت نمایشگاه قرآن فارس باید تبدیل به نمایشگاه بین‌المللی باشد
اسلامی ادامه داد: من اعتقاد ندارم كه این نمایشگاه تنها یك متولی خاص داشته باشد بلكه باید یك دبیرخانه داشته و همه دست به دست هم بدهند تا بتوانند تأثیرگذاری نمایشگاه را به آن جایی كه باید برسانیم و افق بلندمدت دبیرخانه را هم بر این مبنا ترسیم كنیم كه این نمایشگاه، تبدیل به نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم شود.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس همچنین تأكید كرد: ما نباید به سطح كم قانع شویم و باید افق بلند مدت برای نمایشگاه قرآن و عترت خود در نظر بگیریم تا ان‌شاءالله بتوانیم به اهداف مدنظر خود برای برپایی نمایشگاه قرآن برسیم.

قرآن، نقطه قوت است
وی در ادامه و در پاسخ به اینكه نقطه قوت این نمایشگاه چه بوده است، گفت: به طور كلی قرآن خودش نقطه قوت است و اگر نقطه ضعفی هم بیان می‌كنیم، انسانی است و كم‌ كاری‌ها از خودمان است وگرنه قرآن، نقطه قوت است و من اعتقاد دارم همین كه صدا و روح قرآن در جامعه دمیده شود، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نگاه قرآنی در جامعه ضعیف شده است
اسلامی گفت: من در اینجا نكته‌ای را به مسئولان فرهنگی و استانی عرض كنم و آن این است كه اگر ما در سطح جامعه دارای مشكلات و ناهنجاری‌هایی هستیم به دلیل این است كه ما به آموزه‌های قرآن نگاه نكردیم و نگاه قرآنی در جامعه ضعیف و كم شده است لذا اگر این نوع نگاه را تقویت كنیم، قطعاً بسیاری از مشكلات و ناهنجاری‌ها برطرف می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در پایان گفت: نگاه ما باید این باشد كه قرآن در سطح جامعه بروز پیدا كند و خود قرآن هم در این زمینه به ما كمك می‌دهد.
انتهای پیام

captcha