۵۵۰ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان «ضیافت الهی»/ ۲۷۰ محفل تفسیر و مفاهیم قرآن در بقاع شیراز برپا می‌شود
کد خبر: 3715755
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
موسوی مطرح كرد:

۵۵۰ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان «ضیافت الهی»/ ۲۷۰ محفل تفسیر و مفاهیم قرآن در بقاع شیراز برپا می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «ضیافت الهی» همزمان با ماه مبارك رمضان در 550 بقعه متبركه فارس خبر داد.

550 بقعه متبركه فارس؛ میزبان «ضیافت الهی»/ 270 محفل تفسیر و مفاهیم قرآن در بقاع شیراز برپا می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه مبارك رمضان، از اجرای طرح اجرای طرح «ضیافت الهی» در 550 بقعه متبركه این استان خبر داد و گفت: این طرح مطابق روال هر سال در ایام ماه مبارك رمضان به‌همت سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبركه سراسر كشور برگزار می‌شود.

نوای مرتلان قرآن در 150 بقعه شیراز به گوش می‌رسید
وی با بیان اینكه در این طرح برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری روزانه مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم در بقاع متبركه اجرا می‌شوند، گفت: مراسم جزءخوانی قرآن كریم در 550 بقعه متبركه فارس اجرا می‌شود كه از این تعداد 150 مراسم مربوط به بقاع متبركه شهر شیراز است.

تشریح برنامه‌های مراسم جزءخوانی در بقاع متبركه شیراز
موسوی اظهار كرد: در ایام ماه مبارك رمضان در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) مراسم جزء‌خوانی از ساعت 19 به همراه پذیرایی و افطاری ساده و همچنین قرائت زیارت امین‌الله و دعای افتتاح هر یکشنبه از ساعت 21 و در روزهای جمعه نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء دعای سمات قرائت می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: همچنین در حرم علی‌بن حمزه(ع) مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم از ساعت 19 عصر برگزار می‌شود ضمن اینكه بیان احکام شرعی بعد از نماز ظهر همه روزه انجام می‌شود و سه‌شنبه شب‌ها هم در محل این حرم مطهر مراسم مناجات خوانی برگزار خواهد شد.
وی، زمان برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در بقعه شاه‌ داعی‌الی‌الله را همه روزه از ساعت 18 تا 19 ویژه بانوان اعلام كرد و گفت: همچنین در محل این بقعه از ساعت 19 تا 20 نیز مراسم جزءخوانی قرآن آقایان همراه با افطاری ساده از روزه‌داران برگزار می‌شود.
موسوی اظهار كرد: در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) قصردشت مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 18:30 همراه با تفسیر حجت‌الاسلام فرجی برگزار می‌شود و هر شب مناجات خوانی به همراه قرائت دعای افتتاح در ساعت 22 در ایام ماه مبارك رمضان در این بقعه انجام می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس گفت:‌ در قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس هر روز ساعت 14 جزء‌خوانی قرآن کریم و از ساعت 22 شب مراسم دعا خوانی و مناجات، در امامزاده شمس‌الدین میرآخر(ع) مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم هرروز از ساعت 18 عصر به‌همراه افطاری ساده و بیان احکام شرعی بعد از نماز ظهر، در امامزاده ابراهیم(ع) سیبویه جزء‌خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 22 الی 24 شب به همراه افطاری ساده بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: علاوه بر این‌ها در امامزاده سیدصادق(ع) مهدی‌آباد جزء‌خوانی قرآن کریم از ساعت 19 عصر به همراه افطاری ساده و هر شب از ساعت 22 دعای افتتاح قرائت می‌شود. در امامزاده سیدمحمد(ع) صغاد مراسم جزء‌خوانی قران کریم از ساعت 22 شب، در امامزاده سیدحسین(ع) دروازه اصفهان جزء‌خوانی قرآن کریم هرروز از ساعت 22 الی 24 شب و در امامزاده زیدبن حسن(ع) در خیابان عبیرآمیز مراسم جزءخوانی قرآن کریم از ساعت 9:30 طی ایام ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود.

اشاره به تعداد محافل تفسیر و مفاهیم قرآن در تمام شهرستان‌های فارس
موسوی در ادامه با بیان اینكه برپایی جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن كریم نیز یكی دیگر از برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» است، گفت: در این راستا در ایام ماه مبارك رمضان 270 محفل تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در بقاع متبرکه شهر شیراز برگزار می‌شود.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های آباده، بوانات، جهرم، داراب، فسا و فیروزآباد، کازرون، مرودشت، لارستان هر کدام 90 محفل تفسیر طی ایام بهار قرآن برگزار می‌شود.
وی گفت: در شهرستان‌های استهبان، اقلید، ارسنجان، بیضاء، پاسارگاد، خنج، سروستان، سپیدان، فراشبند و قیر، گراش، ممسنی، مهر، رستم، لامرد و نی ریز نیز هر کدام 45 محفل نفسیر برپا می‌شوند.

برپایی 13 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری مصری در شیراز
موسوی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن كریم با حضور قاری بین‌المللی در شهر مقدس شیراز خبر داد و گفت: 13 محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی قرآن كریم از كشور مصر در شهر مقدس شیراز برگزار می‌شود.

اعزام 200 مبلغ بومی و غیربومی
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در ادامه از فعالیت 200 مبلغ بومی و غیربومی در اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت:‌ از این تعداد 100 مبلغ بومی و 100 مبلغ غیربومی هستند که از روز چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه به بقاع متبرکه اعزام شده‌اند.
وی یادآور شد: عمده فعالیت‌های این مبلغان دینی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های تفسیر و روخوانی قرآن کریم، مشاوره مذهبی و پاسخگویی به احکام شرعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و... در ایام ماه مبارك رمضان است.
انتهای پیام

captcha