بازسازی حماسه‌های رزمندگان رفسنجان به مناسبت سوم خرداد
کد خبر: 3713952
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

بازسازی حماسه‌های رزمندگان رفسنجان به مناسبت سوم خرداد

گروه سیاست و اقتصاد - عضو مؤسسه حماسه ثارالله گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه‌های رزمندگان رفسنجان بازسازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی محمدی‌نسب، عضو مؤسسه حماسه ثارالله دیروز یکشنبه، 23 اردیبهشت گفت: سوم خرداد قرار است حماسه‌های بچه‌های رفسنجان از اعزام تا شهادت به صورت تئاتر اجرا شود، هم رزمندگانی که دعوت هستند برایشان تجدید خاطره شود و هم نسل سوم و چهارم ما با این رشادت‌ها آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در آن زمان باغ هرندی محل اعزام بچه‌های رفسنجان به جبهه‌ها و پایگاه مقاومت بسیج بود، افزود: از 3 ماه پیش برای اجرای این برنامه در این باغ تدارک دیده شده و فضاسازی و زیرساخت‌های لازم در حال آماده‌ شدن است.
عضو مؤسسه حماسه ثارالله با اشاره به اینکه باغ هرندی محل اعزام نیروها در دوران دفاع مقدس بوده بدین معنا که یک‌هزار شهید رفسنجان از این باغ به جبهه‌ها اعزام و به شهادت رسیدند، بیان کرد: این موضوع می‌تواند جذابیتی ایجاد کرده که آن دوران تداعی شود.
محمدی‌نسب در ادامه به اجرای چهار تئاتر در این روز اشاره و اظهارکرد: تئاتر اعزام نیرو با همان سبک و سیاق دوران دفاع مقدس یعنی استفاده از اتوبوس‌هایی که آن زمان بوده، تئاتر مقرها، تئاتر خشم شب و تئاتر بازسازی 2 علیات والفجر ۳ و والفجر ۸ است که یاد همه سردارانی که توانستند در این عملیات‌ها حماسه خلق کنند گرامی داشته و در پایان سرود ای ایران توسط بچه‌هایی که در این مانور بودند خوانده می‌شود.
عضو مؤسسه ثارالله با اشاره به این مطلب که سوم خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا این برنامه اجرا خواهد شد، تأکید کرد: برای ۲۸ مفقودالاثر رفسنجان یادمانی آماده شده که خانواده‌هایی که هنوز در انتظار فرزندان‌شان هستند دعوت می‌شوند و با نثار گل روی قبرها یاد این شهدا را گرامی می‌دارند و مسؤولان هم در این مراسم دعوت هستند تا ببینند پایه‌های میزشان روی خون چه کسانی قرار گرفته است.
منبع: روابط عمومی مؤسسه حماسه ثارالله
انتهای پیام

captcha