آموزش‌های حفظ بیت‌الاحزان همراه با تدبر در قرآن است/ فارس می‌توان قطب حفظ قرآن كشور شود
کد خبر: 3713572
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
شاهسونی:

آموزش‌های حفظ بیت‌الاحزان همراه با تدبر در قرآن است/ فارس می‌توان قطب حفظ قرآن كشور شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بر این نكته تأكید كرد كه تمام آموزش‌های حفظ قرآن این مؤسسه همراه با ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن است و در این راستا جلسات تفسیر قرآن نیز برپا می‌شود.

آموزش‌های حفظ بیت‌الاحزان همراه با تدبر در قرآن است/ فارس می‌توان قطب حفظ قرآن كشور شود

پحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با تأكید بر اینكه كار این مؤسسه آموزش حفظ قرآن به همراه ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن است، افزود:‌ البته لازم به یادآوری است تأثیر قرائت و انس مستمر با قرآن قطعاً در زندگی مشهود خواهد بود.

نسبت به تدبر در قرآن اصرار داریم
وی افزود: ما در تمام مراكز بیت‌الاحزان نسبت به ترجمه و مفاهیم و تدبر در آن اصرار داریم و كلاس‌هاس خود را با این رویكرد برگزار می‌كنیم و در این راستا جلسات تفسیر قرآن نیز برپا می‌كنیم تا بتوانیم آموزه‌های قرآنی را وارد زندگی‌ها كنیم.

تربیت سالانه 2 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن توسط بیت‌الاحزان
شاهسونی با یادآوری اینكه هر ساله 2 هزار نفر حافظ اجزای مختلف در بیت‌الاحزان تربیت می‌شوند،‌ افزود: تاكنون بیش از 20 هزار نفر حافظ قرآن در اجزای مختلف توسط بیت‌الاحزان در كشور تربیت شده است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور تأكید كرد: مؤسسه بیت‌الاحزان به عنوان یك پتانسیل می‌تواند در عرصه فعالیت‌های قرآنی مطرح شود و به عنوان یك سكوی جهش در عرصه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود چرا كه ما می‌توانیم محور حفظ قرآن در كشور باشیم و فارس را تبدیل به چنین قطبی كنیم.

مسئولان برای تبدیل فارس به قطب قرآنی كشور ‌برنامه‌ریزی داشته باشند
وی همچنین خواستار توجه مسئولان به امر مهم شد و افزود: مسئولان باید بیشتر از این‌ها باید به این مسئله توجه كنند تا بتوانم فارس، قطب قرآنی كشور را محقق كنیم كه در این رابطه نیز باید برنامه‌ریزی داشت.

حمایت‌های دولتی از بیت‌الاحزان بسیار كم است
شاهسونی از بروز بی‌توجهی‌ها از سوی برخی از مسئولان به این مؤسسه نیز انتقاد كرد و گفت: متأسفانه كمك‌ها به این مؤسسه بسیار محدود است و نمی‌توان گفت كه چند درصد از هزینه‌های ما را ارگان‌های دولتی به ما كمك می‌كنند زیرا رقم آن بسیار ناچیز است لذا از استاندار و مسئولان درخواست داریم كه بیشتر ما را حمایت كنند.
انتهای پیام

captcha