برترین انسان‌ها، عاملان به قرآن هستند/ در سبک زندگی قرآنی، طلاقی رخ نمی‌دهد
کد خبر: 3712711
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
مهرابی:

برترین انسان‌ها، عاملان به قرآن هستند/ در سبک زندگی قرآنی، طلاقی رخ نمی‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، برترین انسان‌ها را کسانی برشمرد که در محضر قرآن بوده و عامل به آن هستند.

برترین انسان‌ها، عاملان به قرآن هستند/ در سبک زندگی قرآنی، طلاقی رخ نمی‌دهد

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس عصر سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از معلمان قرآن بیت‌الاحزان‌های شعب شیراز که به‌مناسبت گرامیداشت مقام معلم، در شیراز برگزار شده بود، گفت: وقتی به فلسفه نظام خلقت نگاه می‌کنیم، راهکارهایی برای رسیدن به رستگاری برای انسان‌ها مشخص شده است که یکی از شاخص‌های آن تمسک به قرآن است.
وی افزود: تمسک به قرآن مجید به جز اجر و ثوابی که برای فرد دارد، این است که با قرآن مأنوس شده و همه زندگی خود را منطبق با آن بنا می‌کنید.
مهرابی با یادآوری آیات قرآن کریم که می‌فرماید ما قرآن را برای هدایت انسان‌ها آفریدیم، گفت: مستدل‌ترین استدلال برای هدایت انسان‌ها قرآن و آموزه‌های آن است و هیچ چیزی برای سبک زندگی قرآنی پیدا نمی‌کنیم مگر اینکه همه موارد در قرآن وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، برترین انسان‌ها را کسانی برشمرد که در محضر قرآن بوده و عامل به آن هستند و ادامه داد: خطاب زندگی چنین انسان‌ها این است که به آنان گفته می‌شود ای نفس‌های مطمئنه. یعنی انس و عمل به قرآن انسان را به مرحله‌ای می‌رساند که خداوند او را خطاب قرار می‌دهد که هم آنان از خداوند راضی هستند و هم خداوند از آنان راضی هستند و این مقام تنها برای کسانی است که با قرآن مأنوس هستند.
وی با یادآوری روایات اسلامی و همچنین احادیث اهل بیت(ع)، عشق و علاقه آنان به ساحت قرآن کریم گفت: امام حسین(ع)، قیام خود را یک روز به تأخیر انداخت تا بتواند هم نماز بخواند و هم قرآن تلاوت کند و این سیره اهل بیتی است که باید به آنان تمسک جوییم.
مهرابی با تأکید بر اینکه باید روز و شب با تلاوت و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های آن، قلب اهل بیت(ع) را از خود راضی نگه داریم، گفت: امروز بزرگترین مشکل جامعه بشری، فاصله گرفتن از قرآن است و هر جا قرآن است، آرامش و آسایش است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری فرازهایی از سبک زندگی قرآنی گفت: در سبک زندگی قرآنی محال است که طلاقی میان زوجین رخ دهد و در حقیقت این فاصله گرفتن از قرآن است که موجب بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نظیر رشد طلاق در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه زندگی سعادتمند متعلق به کسانی است که رضای خود را فراموش کرده و تنها به رضای خداوند می‌اندیشند، گفت: اگر خداوند بخواهد زندگی و مرگ کسی را سعادتمند قرار دهد، او را در محضر قرآن می‌نشاند.
انتهای پیام

captcha