برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقه «اشک قلم» معرفی شدند
کد خبر: 3710148
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقه «اشک قلم» معرفی شدند

گروه فرهنگی ـ برگزیدگان دوازدهمین مسابقه نقاشی «اشک قلم» در دزفول معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، برگزیدگان دوازدهمین مسابقه نقاشی «اشک قلم» که به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا در دزفول برگزار شد، معرفی شدند.

براساس این گزارش، مراسم اهدای جوایز به این برگزیدگان با حضور دکتر سنگری، پنجم اردیبهشت در سالن ایثارِ اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول برگزار شد. اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به ترتیب زیر است: 

پیش دبستانی

رتبه اول: زهرا رنگچی

رتبه دوم: مبینا سعیدفر – فاطیما روشنایی

رتبه سوم: علیرضا شکری شمس

اول دبستان:

رتبه اول: نیایش باقر حلیمی

رتبه دوم: نازنین زهرا زارع

رتبه سوم: مریم مریدی

دوم دبستان:

رتبه اول: عسل زرنژاد

رتبه دوم: بهار رادان منش

رتبه سوم:پریا مشهدی

سوم دبستان:

رتبه اول: صبا رحمانی زاده

رتبه دوم: دانیال بازاری بنا – ثنا انصاری فر

رتبه سوم: مهدخت خوش خو

چهارم دبستان:

رتبه اول: فاطمه عبدلی

رتبه دوم: فاطمه عسکری

رتبه سوم: زهرا فروتن نسب

پنجم دبستان:

رتبه اول ندارد

رتبه دوم: مهدیس غباریان

رتبه سوم: طاها شارونی – زهرا جوهری

ششم دبستان:

رتبه اول: سیده نیکو غفاری

رتبه دوم: مهران ظهرابی

رتبه سوم: نرجس زکالوند – نجمه بهجتی فر

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به منظور آشنا کردن کودکان با فرهنگ عاشورا و ترغیب آنان به فراگیری این فرهنگ غنی و انسان‌ساز از سال ۸۶ برنامه‌ مسابقه‌ نقاشی ویژه کودکان به نام «اشک قلم» را در دستور کار خود قراد داد. تا کنون ۱۱دوره از آن طی ۱۱ سال متوالی به اجرا درآمد و امسال دوازدهمبن دوره‌ آن فروردین ماه برگزار شد.

این مسابقه به منظور بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) و آشنایی کودکان با این شخصیت ایشان طراحی شد و در سال‌های متوالی داستان‌هایی از زندگی حضرت زینب(س)در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت که کودکان ضمن آشنایی با این شخصیت بزرگوار به تصویرگری از این داستان‌ها پرداختند.

در سال‌های اخیر بدلیل مصادف بودن وفات حضرت زینب(س) با فروردین ماه و تعطیلی مدارس در دوهفته ابتدایی فروردین و نبودن فرصت کافی برای ثبت نام و آمادگی کودکان، تاریخ این برنامه به بعد از وفات موکول شد و موضوعاتی دیگری از جمله زندگی حضرت علی(ع) پدر بزرگوار حضرت زینب(س) و همچنین یاران باوفای اباعبدالل(ع)ه جهت آشنایی کودکان با جنبه‌ها و شخصیت‌های عاشورایی دیگر نیز به عنوان موضوع این مسابقه قرار گرفت.

در هردوره هنگام ثبت نام به کودکان بروشورهایی حاوی داستان‌هایی با موضوعات مشخص تحویل داده شد که کودکان با مطالعه و انتخاب یکی از آن‌ها به نقاشی می‌پردازند. پس از برگزاری مسابقه تمام آثار با تفکیک پایه تحصیلی با حضور داورانی از واحد هنر موسسه عاشورا، کانون پرورش فکری کودکان و همچنین مسئول بعضی از آموزشگاه‌های نقاشی شهرستان دزفول داوری و برگزیدگان انتخاب می‌شوند و طی مراسمی با حضور دکتر محمدرضاسنگری و همه شرکت کنندگان، صاحبان آثار برتر معرفی و همچنین به تمام شرکت کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha