باز هم سرنو‌شت‌سازترین عید عالم فرا رسید/ سومین حرم اهل بیت(ع)؛ میعادگاه عاشقان جنوب كشور
کد خبر: 3705501
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

باز هم سرنو‌شت‌سازترین عید عالم فرا رسید/ سومین حرم اهل بیت(ع)؛ میعادگاه عاشقان جنوب كشور

گروه اجتماعی ـ مبعث، بزرگترین عیدی است كه جهان بشریت در طول تاریخ تاكنون به خود دیده است. امروز تمام افلاكیان و خاكیان به جشن و شادی اتفاق فرخنده‌ای نشسته‌اند كه خداوند برای عالم رقم زد.

به گزارش ایكنا از فارس، باز هم عید آمد. بزرگترین و سرنوشت‌سازترین عیدی است كه جهان بشریت در طول تاریخ تاكنون به خود دیده است. امروز تمام افلاكیان و خاكیان به جشن و شادی اتفاق فرخنده‌ای نشسته‌اند كه خداوند برای عالم رقم زد. امروز روز مبعوث شدن دردانه عالم خلقت است.
همه جا غرق شادی و سرور است. امروز روز شادی آسمانی‌ها و عاشقان و دلدادگان است چرا كه تمام درب‌های رحمت الهی به یك باره برای بندگان باز شد و دردانه و رسلی از جنس آدمیان به پیامبری تمام خاكیان و افلاكیان، انسان‌ها و تمام موجودات عالم مبعوث شد.
هرچه از عظمت و بزرگی این بزرگترین عید تاریخ بشری بگوییم و بنویسیم باز هم كم است و تنها خداست كه می‌داند كه در این روز برای بندگان خود چه سنگ تمامی گذاشت تا حجت و نعمت را بر آنان تمام كند.

مبعث،؛ بزرگترین رخداد تاریخ بشری
حجت الاسلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز درباره این عید بزرگ و سرنوشت‌ساز بشری گفت: عید مبعث، بزرگترین رخداد تاریخ بشریت است و نها رخدادی است که خداوند بابت آن بر سر بندگان خود منت می‌گذارد.
وی، کار انبیا را مختص خودشان دانست و گفت: ارزش انسان به تزکیه است؛ خیلی از موجودات حیات حیوانی دارند و انسان هم در قسمی این حیات را دارد؛ اگر انسان راه عقل و انبیا را رها کند، در راه حیوان قرار می‌گیرد و از بهائم هم پست‌تر خواهد بود.
رضوی‌اردکانی ارزش انسان‌ها را به تزکیه دانست و تاکید کرد که انسان با قدم گذاشتن در راه انبیا و تزکیه نفس و عقلانیت به جایگاه رفیعی که شایسته‌ی اشرف مخلوقات است خواهد رسید.

هدف تمام انبیا، خروج انسان از ظلمات و انسان‌سازی بوده است
امام جمعه‌ موقت شیراز با تشریح اهداف انبیا، خروج انسان از ظلمات و حرکت دادن او به سمت نور، انسان‌سازی و بندگی خداوند و متوجه کردن بشر به سمت معاد را از اهداف پیامبران برشمرد.
امروز در تمام نقاط مختلف دنیا و در هر جایی كه مسلمان و آزاده‌ای وجود دارد، مراسم جشن و سرور و شادی به پاست. در استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) نیز این جشن‌ها برگزار شده و در حال برگزاری هستند.

سومین حرم اهل بیت(ع)؛ میعادگاه دلدادگان
در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم جشنی شب گذشته، 24 فروردین‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین شهاب مرادی، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و مولودی‌خوانی احمد نیكبختیان برگزار شد.
این جشن‌ها امروز نیز همچنان با حضور عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت جنوب كشور در صحن و سرای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری هستند.

برپایی جشن عید مبعث در 350 بقعه متبركه فارس
حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیركل اوقاف فارس نیز ضمن تبریك فرا رسیدن عید بزرگ مبعثت گفت: همزمان با فرارسیدن ایام جشن و سرور مبعث حضرت خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) جشن بزرگی به همراه سخنرانی و مولودی خوانی در منقبت والای پیامبر(ص)، ایستگاه صلواتی، برپایی نماز جماعت، مسابقات فرهنگی و نمایشگاه كتاب و محصولات فرهنگی و آذین‌بندی بقاع متبركه با هدف تبیین اهداف این روز بزرگ و سوق دادن انسان‌ها به راه درست و الهی در 350 بقعه متبركه فارس برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های عید مبعث در بقاع متبركه
وی با یادآوری اینكه این مراسم جشن و سرور باید هر چه باشكوه تر به همراه تبیین بیشتر اهداف مبعث پیامبر برگزار شود، افزود: این مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه شهر شیراز در محل حرم های مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع) و علی‌بن حمزه در جمعه 24 فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان برجسته حجت الاسلام طاهری و حجت‌الاسلام ذوالانواری و با حضور مداح اهل بیت زرین قلم برگزار شد.
موسوی با اشاره به اینکه در محل بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله این مراسم جشن و سرور امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام میر و مدیحه سرایی حاج مهدی زارع برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن بزرگ عید مبعث حضرت محمد(ص) در روز شنبه در حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) از ساعت 17 با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مولودی خوانی سیدمصطفی زارع برگزار می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: همچنین در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز این مراسم امروز از ساعت 17 با مولودی خوانی رحمان ستایش و در بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء این مراسم جشن و سرور با سخنرانی حجت الاسلام تجرد برگزار می‌شود، افزود: در محل آستان مقدس امامزادگان شمس الدین میرآخر(ع) روز جمعه این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مولودی خوانی معلمی فر و در امامزاده سیدمحمد(ع) قصردشت این مراسم با مولودی‌خوانی حاج علی احمدی و ایراد سخن حجت الاسلام دانش برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در محل آستان مقدس امام زاده سیدمحمد(ع) پودونک این مراسم جشن و شادی با سخنرانی حجت الاسلام زارع و مداحی غضنفری اجرا می شود، گفت: در آستان مقدس امام زاده سید محمد(ع) صغاد نیز مراسم جشن عید مبعث در روز شنبه از ساعت 9 صبح ویژه بانوان با مولودی‌خوانی خانم ساجدی برگزار شده است.
موسوی ادامه داد: همچنین در جمعه در شب عید مبعث این مراسم جشن و شادی با حضور سخنران حجت‌الاسلام حیدری و مداح اهل بیت زارع ابرکوه نوای مولودی‌خوانی و جشن و سرور در این آستان مقدس طنین‌انداز می‌شود.
مدیرکل اوقاف فارس همچنین با اشاره به اینکه در محل امامزاده سید صادق(ع) مهدی آباد این مراسم با حضور مداحان اهل بیت و ایراد سخن حجت الاسلام ستاره فر برگزار می شود، افزود: در مراسمی باشکوه در محل آستان مقدس امام زاده سیدحسین(ع) واقع در دروازه اصفهان امروز ساعت 17 عصر سفره صلوات و پذیرایی به همت بانوان گسترانیده می‌شود.
وی در پایان گفت: برگزاری مراسم جشن و سرور عید مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) در آستان مقدس امامزادگان سید حسین(ع) کازرون، اسماعیل(ع) فسا، سیدشجاع الدین حسن(ع) آقام شهید فراشبند، شاهزاده قاسم(ع) زرقان، سید محمد(ع) نی ریز، حسین(ع) و فضل ابن موسی ابن جعفر(ع) جهرم، میر علی ابن الحسین(ع) لارستان، سید شمس الدین محمد(ع) دژکرد اقلید، شاه صفی الدین(ع) سروستان و دیگر بقاع متبرکه استان جشن بزرگ مبعث به همراه توزیع شیرینی و نقل و پذیرایی از عاشقان این حضرت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha