تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه قرآن‌محور تا 27 فروردین
کد خبر: 3703606
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
شاهسونی خبر داد:

تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه قرآن‌محور تا 27 فروردین

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه علمیه قرآن‌‌محور تا 27 فروردین‌ماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت حوزه علمیه قرآن‌محور متعلق به این مؤسسه گفت: هم‌اكنون حوزه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) در روستای قرآن‌آباد ایران مشغول به فعالیت است اما در عین حال بنا داریم تا تعداد این حوزه‌ها را افزایش دهیم.
وی با بیان اینكه ثبت‌نام در این حوزه علمیه از 13 اسفندماه آغاز شده است، از تمدید مهلت ثبت‌نام در این مركز خبر داد و گفت: پیش از این 15 فروردین به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام در این مركز تعیین شده بود اما به دلیل استقبال خوب عاشقان به ساحت قرآن كریم، تا 27 فروردین‌ماه تمدید شد.

اشاره به نحوه تحصیل در این مركز
شاهسونی با تصریح اینكه طلاب این حوزه در 2 سال اول موفق به حفظ کل قرآن کریم می‌شوند، افزود: متقاضیان ورودی حوزه علمیه که در این مدرسه ثبت‌نام می‌كنند پس از گذراندن دوره اختبار که به‌مدت 45 روز است، علاوه بر تحصیل دروس پایه اول حوزه، 5 جزء از قرآن کریم را در سال اول حفظ می‌كنند و در سال دوم مابقی اجزاء قرآن کریم را همراه با گذراندن برخی از دروس سال دوم حفظ خواهند کرد و می توانند با شرکت در آزمون سازمان سنجش، موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شوند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه هم‌اکنون در این حوزه 39 نفر از سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: طلاب پایه دوم 20 جزء از قرآن کریم را حفظ كرده‌اند و طلاب پایه اول در حال گذراندن دروس متداول حوزه به همراه حفظ قرآن کریم هستند که تاکنون موفق به حفظ 5 جزء از قرآن کریم شده‌اند.
شاهسونی بیان كرد: کاربردی کردن ادبیان عرب در آیات، اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی در طول دوره، توفیق تحصیل علوم اهل بیت(ع) و رایگان بودن طرح از دیگر مزایای این دوره است.
وی با تصریح اینكه پس از 2 سال جهت تثبیت و نگه‌داری محفوظات این عزیزان همراه با تحصیل دروس حوزوی برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌گیرد، گفت: برگزاری کلاس تفسیر به‌صورت تخصصی و آشنایی با یکی از زبان‌های خارجه بعد از اتمام حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این مدرسه خواهد بود.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن كریم در پایان گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با همکاری حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قرآنی استهبان برای سومین سال پیاپی این دوره را برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha