تشرف یک میلیون و 220 هزار نفر زائر نوروزی به بقاع متبرکه فارس/ آقام شهید فراشبند؛ در صدر
کد خبر: 3701959
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
موسوی به ایکنا خبر داد:

تشرف یک میلیون و 220 هزار نفر زائر نوروزی به بقاع متبرکه فارس/ آقام شهید فراشبند؛ در صدر

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تشرف یک میلیون و 220 هزار زائر نوروزی طی روزهای 29 اسفند تا 4 فروردین‌ماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به ارائه آماری از میزان تشرف زائران نوروزی به بقاع متبرکه این استان پرداخت و گفت: طی روزهای 29 اسفند تا 4 فروردین‌ماه جاری یک میلیون و 220 هزار نفر به بقاع متبرکه این استان مشرف شدند.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد زائران مربوط به امامزاده آقام شهید فراشبند است، افزود: طی این ایام قریب 76 هزار نفر به زیارت این امامزاده لازم‌التکریم مشرف شده‌اند.
موسوی ادامه داد: این امامزاده لازم‌التکریم دارای 3 هزار کمپ اقامتی و 20 زائرسرا است که در این زائرسرا تاکنون 600 نفر اسکان یافته‌اند.
مدیرکل اوقاف فارس در ادامه بیشترین تعداد زائران نوروزی را مربوط به امامزاده اسماعیل فسا(ع) اعلام کرد و گفت: این بقعه متبرکه به دلیل اینکه در محور مواصلاتی جنوبی قرار داشته و دارای امکانات متعددی نظیر زائرا، کمپ اسکان، نانوایی، اورژانس و سایر امکانات رفاهی دارد روزانه بیش از 10 هزار نفر زائر دارد یعنی تاکنون قریب 50 هزار نفر به زیارت امامزاده مشرف شده‌اند.
وی با یادآوری اینکه این امامزاده دارای 100 زائرسراست  که شبی بالغ بر 700 نفر را اسکان داده و یک هزار کمپ اقامتی نیز دارد، گفت: امامزاده بعدی امامزاده سیدحسین(ع) کازرون است که دارای 890 کمپ اقامتی است و روزانه بیش از 4 هزار نفر به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم مشرف می‌شوند.
موسوی اظهار کرد: با توجه به اینکه امامزاده سیدحسین(ع) دارای تفرجگاه بوده و در کنار چشمه باستانی سراب شیر اردشیر بابکان قرار دارد یک فضای تفریحی توأم با معنویت را برای زائران نوروزی فراهم کرده است به طوری که طی این چند روز قریب 20 هزار نفر به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم مشرف شده‌اند.
مدیرکل اوقاف فارس، امامزاده بعدی را امامزاده سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز اعلام کرد که در رده چهارم میزان تشرف زائران نوروزی قرار دارد و در عین حال این نکته را یادآور شد که آمار 450 هزار نفر در هنگام تحویل در بقاع متبرکه مربوط به 501 بقعه متبرکه استان است.
انتهای پیام

captcha