بازدید 50 هزار نفر از میهمانان نوروزی از مساجد تاریخی شیراز/ مسجد صورتی؛ در صدر تعداد بازدیدکنندگان
کد خبر: 3701867
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

بازدید 50 هزار نفر از میهمانان نوروزی از مساجد تاریخی شیراز/ مسجد صورتی؛ در صدر تعداد بازدیدکنندگان

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از بازدید 50 هزار نفر از میهمانان نوروزی طی روزهای اخیر از مساجد تاریخی شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری این کلان‌شهر مساجد تاریخی آن است که دارای شهرت جهانی هستند، گفت: از تاریخ 28 اسفندماه 96 تا 4 فروردین‌ماه جاری 50 هزار نفر از میهمانان نوروزی از مساجد تاریخی شیراز بازدید کرده‌اند.
وی افزود: مسجد نصیرالملک معروف به مسجد صورتی یا مسجد رنگ‌ها که دارای شهرت جهانی است و در طول سال نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است با تعداد 24 هزار نفر در صدر این تعداد بازدیدکنندگان قرار دارد.
صفری گرائی ادامه داد: بعد از آن مسجد وکیل با 15 هزار نفر و مسجد جامع عتیق به عنوان کهن‌ترین مسجد شیراز و با قدمت یک هزار ساله در رده‌های بعدی تعداد بازدیدکنندگان قرار دارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز همچنین از فعالیت راهنمایان گردشگری در این مساجد خبر داد و گفت: امسال 14 نفر راهنمای گردشگری که دوره‌های آموزشی لازم  را گذرانده‌اند در مسجد نصیرالملک مستقر شده‌اند و در خدمت گردشگران نوروزی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه 6 خیمه معرفت دینی در بقاع متبرکه شیراز برپا شده‌اند، گفت: روزانه روزانه بيش از 4000 نفر از میهمانان نوروزی از خيمه‌هاي معرفت مستقر در بقاع متبركه شهرستان شيراز بازدید می‌کنند.
انتهای پیام

captcha