رقابت 500 قرآن‌آموز برتر بیت‌الاحزان سراسر کشور در شیراز + اعلام برنامه‌ها
کد خبر: 3696956
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

رقابت 500 قرآن‌آموز برتر بیت‌الاحزان سراسر کشور در شیراز + اعلام برنامه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری مؤسسه بیت‌الاحزان با حضور 500 قرآن‌آموز برتر این مؤسسه از نقاط مختلف كشور در شیراز برگزار می‌شود.

 به گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شب گذشته، 13 اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این مؤسسه در سال جاری برگزار شد، گفت: این مسابقات هر ساله در سه مرحله شعبه، شهرستان و نهایی برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینکه مرحله شعبه در دی‌ماه و مرحله شهرستان در بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، افزود: قریب 500 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند.
شاهسونی از میزبانی شیراز در مرحله نهایی این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات در روز پنج‌شنبه، 17 اسفندماه جاری با حضور قرآن‌آموزانی از نقاط مختلف کشورمان در شیراز برگزار می‌شود.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح اینكه این مسابقات در رشته‌های حفظ، ترتیل، تجوید، ترجمه و مفاهیم قرآن كریم برگزار می‌شود، گفت: همچنین این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در دو مقطع سنی زیر 12 سال و بالای 12 سال و در دو قسمت اساتید و قرآن‌آموزان برگزار خواهد شد.
وی اظهار كرد: قرآن‌آموزان از نقاط مختلف كشورمان در روز چهارشنبه، 16 اسفندماه وارد شیراز شده و در روز پنج‌شنبه به رقابت می‌پردازند و در شامگاه پنج‌شنبه نیز مصادف با شب میلاد حضرت زهرا(س) مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه‌های اختتامیه
شاهسونی، مكان برگزاری مراسم اختتامیه را مسجد آل یاسین شیراز واقع در انتهای بلوار تخت جمشید شرقی اعلام کرد و به تشریح برنامه‌های مراسم اختتامیه پرداخت و گفت: آغازگر این برنامه تلاوت آیات قرآن توسط سيدمرتضي هاشمي حافظ كل قرآن و قاری برتر کشورمان است و همچنین اجری این برنامه به عهده قاسم فتحی، مسئول شعبه سروستان مؤسسه بیت‌الاحزان خواهد بود.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن ادامه داد: خیرمقدم و سخنرانی توسط مدیر مؤسسه انجام شده و بعد از آن حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس به سخنرانی خواهد پرداخت و پایان‌بخش این برنامه معرفی و تجلیل از برگزیدگان این مرحله از رقابت‌ها خواهد بود.  
وی در پایان یادآور شد:‌ متسابقان از شعبه‌های مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، یزد، كرمان، قم، تهران و سیستان و بلوچستان در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha