سرانجام مقبره سردار بی‌سر مدافع حرم، 12 بهمن‌ماه رونمایی می‌شود
کد خبر: 3686798
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

سرانجام مقبره سردار بی‌سر مدافع حرم، 12 بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: پس از كش و قوس‌های فراوان و درخواست خیل عظیمی از مردم شیراز، سرانجام مقبره شهید «عبدالله اسكندری» روز پنج‌شنبه، 12 بهمن‌ماه جاری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بعد از گذشت 3 سال از شهادت سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید «عبدالله اسكندری» در جبهه مقاومت و نبرد با تروریست‌های تكفیری در سوریه، سرانجام مقبره‌ای برای این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شیراز احداث می‌شود.
طی چند ماه اخیر، سیل عظیمی از مردم شیراز در قالب یك پویش مردمی، خواهان احداث یك مقبره برای این شهید بزرگوار بودند كه سرانجام بعد از چند ماه این مهم محقق شد.
بعد از راه‌اندازی این پویش، فرماندهان سپاه فجر فارس به همراه مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدارهایی با خانواده این شهید داشته و با موافقت مقام معظم رهبری، درجه سرتیپی به این شهید بزرگوار اعطا كردند و در همان جلسه فرماندهان سپاه فجر فارس قول ایجاد یك المان و مقبره برای این شهید بزرگوار را دادند.
البته مدیران شهری شیراز نیز شامل تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز به دیدار به خانواده این شهید بزرگوار رفته و قول احداث المان ایشان را دادند كه این مهم نیز محقق شد.
با توجه به عدم بازگشت پیكر مطهر شهید عبدالله اسكندری، ایجاد یك مقبره در گلزار شهدا یكی از خواسته‌های به حق مردم شیراز بود كه بحمد الهی همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی این خواسته محقق شد.
مراسم رونمایی از مقبره شهید اسكندری بناست در صبح روز پنج‌شنبه، 12 بهمن‌ماه و در كنار مزار شریف شهید عباس دوران از اسطوره‌ها و شهدای دوران دفاع مقدس احداث شود.
این مقبره به‌همت و همكاری كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، پویش مردمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس احداث خواهد شد.
بنا بر این گزارش، شهید عبدالله اسكندری، مدیركل پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و یكی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، كه در تاریخ 3 خردادماه سال 93 به دست تروریست‌های تكفیری در سوریه به فوز عظیم شهادت نائل شد.
این شهید بزرگوار از آنجا بسیار برای مردم شیراز حائز اهمیت است كه همچون ارباب بی‌كفنش توسط تروریست‌ها سر از تنش جدا شد و بر بالای نیزه رفت و عكس آن نیز در فضای مجازی به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شد و هنوز هم بعد از گذشت 3 سال، پیكر مطهر ایشان به وطن بازنگشته است.

captcha