اجرای طرح اقتصاد زیارت در فارس/ ستاد جذب زائر راه‌اندازی شد
کد خبر: 3685463
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
زینلی خبر داد:‌

اجرای طرح اقتصاد زیارت در فارس/ ستاد جذب زائر راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان فارس از پیگیری و اجرای طرح اقتصاد زیارت توسط این سازمان و در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق شیراز، علیرضا زینلی، مدیركل حج و زیارت فارس در جلسه کمیسیون تجارت اتاق شیراز که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: استان فارس به‌طور میانگین سالانه حدود 100 هزار نفر زائر به کشور عراق، چهار هزار نفر به حج تمتع و حدود 40 هزار نفر زائر به حج عمره اعزام می‌کند که این سازمان تاکنون رسالت اعزام زائران را بر عهده داشته است.
وی از پیگیری و اجرای طرح اقتصاد زیارت توسط این سازمان و در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد و افزود: در صورت اجرای طرح اقتصاد زیارتی، تمام مایحتاج مورد نیاز و تدارکات سفر برای زائران استان به کشور عراق از جمله اجاره هتل، امور مربوط به غذا، وسایل بهداشتی و غیره توسط تولیدکنندگان استان تامین و در کشور عراق ارائه می‌شود.
زینلی اظهار كرد: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و درآمد برای استان تا حدود هزینه زائران نیز کاهش و هزینه‌ها به استان بازمی‌گردد که در اقتصاد استان تأثیرگذار است.
رئیس سازمان حج و زیارت فارس گفت: برای اجرای این طرح استان فارس می‌تواند به صورت منطقه ای مایحتاج استان‌های همجوار را تامین و این فعالیت اقتصادی را برای استان‌های دیگر نیز اجرا کند.
زینلی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح بحث اعزام زائران از کشور عراق به استان فارس را نیز دنبال می‌کنیم که در این زمینه ستاد جذب زائر در سازمان حج و زیارت استان نیز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای کمک به اقتصاد استان است، گفت: هم اکنون 98 درصد فعالیت‌های سازمان حج و زیارت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که در حال حاضر در این زمینه 140 دفتر زیارتی در استان فارس مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به عموم مردم است.
صمد رنجبر، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با اشاره به وجود پتانسیل در حوزه کشاورزی و تامین کالاهای مدنظر سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان آماده همکاری و تامین کالاهای مورد نیاز در کشور عراق برای اجرای طرح اقتصاد زیارتی دارد.

captcha