مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله شالی فراموش‌نشدنی است
کد خبر: 3684591
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله شالی فراموش‌نشدنی است

گروه فرهنگی: آیت‌الله اسلامی گفت: مرحوم آیت‌الله شالی با گسترش فعالیت‌هایشان، خصوصاً در امر تربیت طلبه به احیای مدارس علمیه در استان همت گمارده و در این راه با سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی روبرو شدند و این مجاهدت‌ها و تلاش‌های وی فراموش‌نشدنی است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت فقیه انقلابی به ابعاد شخصیتی و مبارزاتی مرحوم آیت‌الله شالی اشاره کرد و گفت:‌ معظم له با گسترش فعالیت‌هایشان، خصوصاً در امر تربیت طلبه به احیای مدارس علمیه در استان همت گمارده و در این راه با سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی روبرو شدند و این مجاهدت‌ها و تلاش‌های وی فراموش‌نشدنی است.
وی افزود: مدارس علمیه‌ای نظیر مدرسه شیخ‌الاسلام، مدرسه سردارین و مدرسه صالحیه از سوی ایشان احیاء شده و صدها طلبه جوان را در آن مدارس ساکن کرده و وضیعت مطلوبی برایشان فراهم نموده است که البته احیاء این مدارس با مشقات بسیاری توأم بود که به‌عنوان نمونه در یکی از این موارد مرحوم حاج آقای شالی حتی دستور به کفن پوشیدن طلاب، برای بازپس‌گیری مدرسه علوم دینی از رژیم منحوس پهلوی داده‌اند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سابقه مبارزاتی ایشان به دوران استعمار پیر انگلیس و زمان اقامت در نجف اشرف باز می‌گردد و در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام خمینی(ره) نقش بی‌بدیلی داشتند.
امام‌جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: این مرد بزرگ علیرغم اینکه دو سال زندانی‌شده و سپس ممنوع المنبر بوده‌اند تا پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به مبارزاتشان ادامه دادند و در شهر و روستا و بخش‌ها به هر مناسبتی که به دست می‌آمد علیه رژیم افشاگری می‌نمودند و تظاهرات چند صدهزارنفری در شهرهای مختلف استان از جمله قزوین، تاکستان، بوئین‌زهرا، آوج، دشتابی، آبگرم و شال ایجاد می‌کردند.
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مردم منطقه قزوین در گرماگرم پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یکی از برجسته‌ترین مجاهدات این عالم ربّانی و عارف بزرگ بودند که چگونه ایشان در اثر تقاضای اهالی تاکستان-شهرستانی که از حیث عالمان دینی و تبلیغات اسلامی بسیار نیازمند بود- از موقعیت ممتاز خود در قزوین دست کشید و مقیم تاکستان شد.
وی افزود: تشویق عمیق و گسترده جوانان برای حضور در جبهه‌های حقّ علیه باطل و حضور مکرّر در جبهه‌ها و انس با رزمندگان اسلام در سنگر دفاع مقدّس که نقش مهمی در ارتقاء روحیه‌ آن عزیزان داشت.
تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: اهتمام فوق‌العاده به برخورداری جوانان از تربیت دینی و زنده کردن عملی احکام اسلامی همچون زکات و خمس که این ویژگی معظم له مربوط به طول دوران فعالیت‌های تبلیغی ایشان است.
آیت‌الله اسلامی بیان کرد: دلجویی از خانواده‌های محترم شهدا، اسراء و مفقودین با حضور مرتب در منزل ایشان که البته خود معظم له نیز از خانواده‌ محترم شهدا محسوب می‌شود.

captcha