همایش «فقیه انقلابی» در بوئین‌زهرا برگزار می‌شود
کد خبر: 3684022
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به‌منظور بزرگداشت مرحوم آیت‌الله موسوی شالی؛

همایش «فقیه انقلابی» در بوئین‌زهرا برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: همایش «فقیه انقلابی» به‌منظور بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید حسن موسوی شالی در بوئین‌زهرا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بوئین‌زهرا همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید حسن موسوی شالی با عنوان «فقیه انقلابی» برگزار می‌شود.
در این همایش به ابعاد مختلف زندگی مبارزاتی و حوزوی عالم وارسته مرحوم آیت‌الله موسوی شالی اشاره خواهد شد تا زندگی وی برای نسل نوجوان و جوان به‌خوبی تبیین و مورد توجه قرار گیرد.
این همایش به‌منظور نشان دادن زندگی علما و مراجع عظام تقلید به‌عنوان ستارگان آسمان هدایت و ارشاد، سرمایه عظیمی برای کشور و الگوهای ترویج سبک زندگی اسلامی در 19 بهمن سال‌جاری در شهر بوئین‌زهرا برگزار خواهد شد. 
نشست تخصصی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی از استان و کشور از ساعت 8 الی 10 صبح و بررسی ابعاد زندگی مبارزاتی و حوزوی این شخصیت برجسته انقلابی از ساعت 10 الی 12 از بخش‌های مختلف همایش «فقیه انقلابی» است. 

به گزارش ایکنا، آیت الله سید حسن موسوی معروف به موسوی شالی فرزند سید محمّد به سال 1296 ه.ش در خانواده ی مذهبی و مشهور به فضیلت که اجدادشان با سی وهفت واسطه منسوب به سلسله ی مقدسه ی باب الحوائج، امام موسی کاظم (ع) است دیده به دنیا گشود. مادر گرامی ایشان در یک رویای صادقه دریافت که کودکش هدیه ی آسمانی است و آینده ی درخشانی خواهد داشت.

وی از آغاز نوجوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورده و با تلمذ از محضر علما و مجتهدین عظیم الشانی، در طی 22سال تحصیل در نجف اشرف، توانست مدارج علمی را به سرعت طی نموده و باتزکیه نفس و مجاهدت های فراوان به درجه ی اجتهاد نائل شد تاجایی که آیت الله بهجت فرموده اند: «اگر می خواهید به چهره ی انسان های بهشتی بنگرید به چهره آقای شالی نگاه کنید.»
مرحوم آیت‌الله سید حسن موسوی شالی از نظر علمی، هم تقوا و زهد و هم از نظر سیاسی، در مجاهدت و خدمت به مردم دارای شخصیت بزرگی در هستند اما تاکنون برای معرفی این شخصیت وارسته قدم بزرگی برداشته نشده است. 

captcha