جشنواره ملی هنرهای نمایشی «آیات» به اردیبهشت 97 موكول شد
کد خبر: 3680156
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مریدی:

جشنواره ملی هنرهای نمایشی «آیات» به اردیبهشت 97 موكول شد

گروه فرهنگی: مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه زمان برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی «آیات» به اردیبهشت 97 موكول شده است، از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا آخر بهمن‌ماه امسال خبر داد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به میزبانی این استان از جشنواره ملی هنرهای نمایشی «آیات» گفت: بنا بود كه این جشنواره در بهمن‌ماه امسال برگزار شود اما زمان برگزاری آن به هفته اول اردیبهشت‌ماه سال 97 موكول شده است.
وی همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا آخر بهمن‌ماه امسال خبر داد و افزود: تاكنون قریب 100 از تمام استان‌های كشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
مریدی با بیان اینكه این جشنواره در بخش‌های مختلف تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و تئاتر عروسكی برگزار خواهد شد، گفت: بخش تئاتر صحنه‌ای برای نمایش‌های موضوعی و به شکل رقابتی برگزار می‌شود و بخش تئاتر خیابانی این جشنواره شامل نمایش‌های میدانی (تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی) خواهد بود.
وی به موضوعات جشنواره اشاره كرد و افزود: اندیشه و سیره ائمه معصومین(ع) و زندگانی ایشان، جایگاه نماز در اندیشه ائمه معصومین(ع)، استفاده از قصص و آیات و روایات قرآنی در آثار نمایشی با نگاهی نو و خلاقانه با تأکید بر سبک زندگی، توجه به قصص قرآنی و عترتی، توضیح و تفسیر آیات و روایات و سیره اهل‌بیت(ع)، در گستره اجتماعی، شهدای مدافع حرم – به اجرا در آوردن چهره منفور افراطی گری و خشونت، زندگی وسیره شخصیت‌های قرآنی و حجاب و عفاف، امر به معرف و نهی از منکر، راستگویی و مثبت‌اندیشی، صلح و دوستی و مهربانی است.
مدیركل ارشاد فارس همچنین یادآور شد كه جشنواره نمایش قرآنی آیات دارای موضوع ویژه‌ای با عنوان سوره واقعه است و سپس ادامه داد: علاقه‌مندان جهت ارسال آثار خود می‌توانند به دفتر معاونت قرآن و عترت اداره‌كل ارشاد فارس ارسال كرده و یا جهت كسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.ayaatefars.com مراجعه كنند.

captcha