رفع ناهنجاری‌های اجتماعی در سایه بازتولید نظام محله‌ای با محوریت مساجد
کد خبر: 3679837
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
اسكندرپور مطرح كرد:

رفع ناهنجاری‌های اجتماعی در سایه بازتولید نظام محله‌ای با محوریت مساجد

گروه اجتماعی: شهردار شیراز تأكید كرد كه برای رفع برخی از ناهنجاری‌های اجتماعیباید به سمت بازتولید نظام محله‌ای و احیای محله توسط محورهایی متشکل از مساجد، فرهنگسراها، ریش سفیدان، جوانان و معتمدین محل برویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز امروز، 17 دی‌ماه در مراسم معارفه مدیر منطقه چهار با بیان اینكه امروزه نظام محلات شهری دچار دگرگونی‌های بسیاری شده است، گفت: برای رفع برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی اجتماعی موجود، باید به سمت بازتولید نظام محله‌ای و احیای محله توسط محورهایی متشکل از مساجد، فرهنگسراها، ریش سفیدان، جوانان و معتمدین محل برویم.
وی با تأكید بر اینكه تغییرات و کار فرهنگی باید از کانون‌های محلات شروع و از آنجا به کل شهر تسری پیدا کند،‌ از مدیران مناطق یازده‌گانه به عنوان کسانی که می‌توانند نظام محله‌ای را تقویت کنند، یاد كرد و افزود: باید به سمتی برویم که اگر در محله‌ای هزینه‌ای انجام می‌شود از نظر نخبگان محله نیز استفاده کنیم و در این صورت شهروندان با شهرداری هماهنگ می‌شوند و به‌صورت خود کنترلی بسیاری از مشکلات را حل می کنند.
اسكندرپور در ادامه با انتقاد از اجرای ضعیف پروژه‌های عمرانی در مناطق و محلات گفت: برخی پیمانکاران انتخاب شده برای اجرای پروژه‌ها در محلات ضعیف هستند ضمن اینکه در اجرای پروژه‌های مناطق و محلات باید دقت لازم صورت بگیرد چون این پروژه‌ها با پول شهروندان ساخته می‌شوند و نباید بگذاریم حق مردم ضایع شود.
شهردار شیراز با تصریح اینکه شهرداران با هرگونه تخلف برخورد جدی و قاطع کنند، گفت: پیمانکار و کارمندی که سیستم را معیوب می‌کند جایی در مجموعه شهرداری ندارد. برخورد جدی و قاطع جلوی تضییع حقوق شهر و شهروندان را می‌گیرد.
وی از شهردار جدید منطقه 4 خواست تا با توجه جدی به بحث جانشین‌پروری زمینه حضور جوانان توانمند، مسلط بر قوانین، علاقه‌مند و با تعصب سازمانی را در سمت‌هایی مثل معاونت منطقه فراهم کند.
شهردار شیراز با بیان اینکه تعصب سازمانی به معنای وفاداری پرسنل نسبت به پیشرفت، تعالی و محبوبیت سازمان است، گفت: تعصب سازمانی اگر به معنای وفاداری سازمانی باشد ارزشمند است و می‌تواند محرکی برای سازمان باشد.
وی، شهرداری منطقه چهار را از جمله مناطق درآمدزا برای شیراز دانست و گفت: لازم است زمینه تقویت حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم شود. در این راستا مدیر منطقه با دعوت از کسانی که در این محدوده ساخت و ساز بالای دو هزار متر دارند، با معیار قرار دادن قوانین زمینه تسهیل در انجام کارهایشان را فراهم کند.

captcha