14 دی‌ماه؛ آغاز رقابت‌‌های سراسری قرآنیان بیت‌الاحزان در نقاط مختلف كشور
کد خبر: 3677965
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
شاهسونی خبر داد:‌

14 دی‌ماه؛ آغاز رقابت‌‌های سراسری قرآنیان بیت‌الاحزان در نقاط مختلف كشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از 14 دی‌ماه جاری در نقاط مختلف كشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز رقابت‌های قرآنی قرآنیان این مؤسسه در نقاط مختلف كشور خبر داد و گفت: شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از 14 دی‌ماه جاری در شعبه‌های این مؤسسه در 12 استان كشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه این مسابقات هر ساله در سه مرحله شعبه، شهرستان و سراسری برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در دو مقطع قرآن‌آموزان و معلمان و حافظان كل قرآن كریم اجرا می‌شود.
شاهسونی با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: قرآن‌آموزان بخش بانوان در این مسابقات در رشته‌های حفظ 1، 3، 5، 10 و 20 جزء و همچنین قرائت ترتیل، ترجمه و مفاهیم قرآن كریم به رقابت می‌پردازند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با یادآوری اینكه علاوه بر قرآن‌آموزان این مسابقات ویژه معلمان قرآن و حافظان كل قرآن البته در بخش آقایان نیز برگزار می‌شود، گفت: مسابقات در مقطع معلمان قرآن در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه مرحله شهرستانی این مسابقات در تاریخ 12 بهمن‌ماه امسال و مرحله استانی نیز در تاریخ 3 اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: هنوز تعداد دقیق شركت‌كنندگان مشخص نیست.
شاهسونی در پایان یادآور شد كه جهت برگزاری این مسابقات مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ما را یاری می‌دهند.

captcha