تجلیل از خیران نخبه‌پرور فارس/ دانش و علم باید تبدیل به ارزش افزوده شوند
کد خبر: 3677209
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

تجلیل از خیران نخبه‌پرور فارس/ دانش و علم باید تبدیل به ارزش افزوده شوند

گروه اجتماعی: طی مراسمی با حضور استاندار، از اعضای مجمع خیرین نخبه‌پرور استان فارس تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم تجلیل از خیران، پژوهشگران و مسئولان اجرایی مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس شب گذشته، 6 دی‌ماه با حضور استاندار فارس برگزار شد.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس در این مراسم نیروی انسانی نخبه را سرمایه‌ بزرگ کشور دانست و گفت: اساس پیشرفت هر کشوری، برمبنای پرورش نیروی انسانی به‌خصوص نخبگان و استعدادهای برتر گذاشته می‌شود.
وی کار خیرین در عرصه‌های مختلف را ارزشمند و جلوه‌گاهی از عشق قلمداد كرد و افزود: خیرین با نوع دوستی، سخاوت و به ظهور رساندن کرامت، اهدافی بلند، تفکری والا و برجسته و با نگاه به آینده در سربلندی و پیشرفت کشور و نگاهداشت فرزندان این سرزمین اهتمام و تعصب ویژه‌ای دارند.
تبادار، کار خیر را امری جاری در گستره استان پهناور فارس توصیف کرد و خیرین نخبه‌پرور را به عنوان اندیشمندانی بزرگ دانست و افزود: در آینده‌ای نزدیک سایه این درخت تنومند استان فارس را فرا خواهد گرفت.
استاندار فارس با اشاره به اینکه جلسات متعددی با مراکز علمی استان، مجموعه پارک علم و فناوری و پژوهشگران برگزار شده است، ادامه داد: یکی از روش‌های ایجاد امید در کشور، حمایت از این پژوهشگران، توسعه و بهبود اقتصاد استان با تولید علم و تکنولوژی است.
وی، انتخاب استان فارس به عنوان استان نخست در حوزه پژوهش را ناشی از مرکزیت علمی، ادبی، فرهنگی و تاریخی این استان دانست و گفت: زمینه و بستر تحقیق و پژوهش و ایده‌پردازی بیش از گذشته در زمینه‌های مختلف علمی در استان مهیا شود.
استاندار فارس تقویت انگیزه و فراهم كردن زمینه رشد و تعالی را از نیازهای اساسی این قشر توصیف كرد و تلاش در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی را جهادگری برشمرد و گفت: دانش و علم باید تبدیل به ارزش افزوده، کارآفرینی و تجاری‌سازی شود.
تبادار با تاکید بر اینکه علم و دانش راه سعادت و پیشرفت را به انسان می‌آموزد، گفت: عملکرد انسان از اندیشه‌ها و قدرت تفکر خود نشئت می‌گیرد از این رو علم و دانش و اندیشه قدرت ساختن آینده را به انسان می‌دهد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان از جمله وجود 160 مرکز آموزش عالی در کنار توانمندی خیرین نخبه‌پرور، پیشرفت هر مملکتی را بر مبنای پرورش نیروهای نخبه و استعدادهای برتر دانست و گفت: وجود چند هزار استاد و دانشجوی برتر در دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و سایر مراکز علم و فناوری استان فارس زمینه مناسبی برای پیشرفت فراهم كرده است.

captcha