هوش و تواضع مرحوم آیت‌الله حائری مثال‌زدنی بود/ ساده‌زیستی و مطالعه زياد؛ نكات مهمی زندگی آن مرحوم
کد خبر: 3676039
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
آیت‌الله شیخ موحد:

هوش و تواضع مرحوم آیت‌الله حائری مثال‌زدنی بود/ ساده‌زیستی و مطالعه زياد؛ نكات مهمی زندگی آن مرحوم

گروه معارف: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با یادآوری خاطرات مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی و تواضع ایشان در مواجهه با طلاب تأكید كرد كه آن مرحوم مردی باهوش و با استعداد فوق‌العاده بود و در عین حال فروتنی زيادی داشت.

آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، گفت: سابقه آشنایی من با آن مرحوم، به سال 1338 برمی‌گردد كه برای نخستین بار ایشان را در مدرسه علمیه آقاباباخان ملاقات كردم.
وی با یادآوری خاطرات خوبی كه از آن عالم ربانی دارد، گفت: آن مرحوم مردی باهوش و با استعداد فوق‌العاده بود و در عین حال فروتنی زيادی داشت. به یاد دارم در قم طی سال‌های 41 و 42 که به مسجد جمکران می‌رفتم، ایشان هم می‌آمدند. در آن زمان لوله‌کشی و آب کم بود. اگر نیاز به شستن پاها داشتیم، ایشان می‌رفت از آب انبار آب می‌آورد تا ما طلبه‌ها پاهایمان را بشوییم.
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران فارس با بیان اینكه روحانیان از زندگی آن عالم ربانیمی‌توانند دو درس مهم را فرا بگیرند، گفت:‌ ساده‌زیستی و دنبال ثروت دنیا نرفتن و خوب درس خواندن و زحمت مطالعه را به خود هموار کردن، دو درس مهمی است كه باید از ایشان آموخت.
آیت‌الله موحد در ادامه به آخرین توصیه‌های مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی مبنی بر مبارزه با اقتصاد ربوی و ترویج علوم انسانی اسلامی اشاره كرد و گفت: نظرات ایشان در اقتصاد سخنان جدیدی بود که در اجرا، اولیای امور نظرشان عدم قدرت بر اجرای این نظرات بود.

captcha