جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3675485
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس البرز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه استان البرز گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس البرز اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سردار یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، دوم دی ماه در نشست خبری پیرامون جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز که در ساختمان شهیدان بیگی برگزار شد، زمان برگزاری این جشنواره را ۲۰ لغایت ۲۴ اردیبهشت عنوان کرد و افزود: این جشنواره در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی مبتنی بر فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت‌های موثر در زمینه ترویج نقش این مولفه‌ها در مسیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.‌
وی ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های معنوی، کمک به تولید محتوا، تولید فیلم کوتاه و عکس و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه، زمینه‌سازی و کمک به انتشار پژوهش‌ها و پخش فیلم و عکس در رابطه با وظایف و اهداف سازمان بسیج هنرمندان در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، همچنین تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در هشت سال دفاع مقدس، تهاجم قدرت‌های استکباری به ملت‌های مظلوم، بازتاب جنگ افروزی، نمایش آسیب‌های اجتماعی کودکان و زنان ناشی از جنگ، نمایش مصائب پناهجویان و آوارگان جنگی، نمایش تاثیر جنگ در فروپاشی خانواده ها، تلاش سازمان‌ها و نهادهای مردمی در کمک به آسیب‌دیدگان جنگی و بررسی موقعیت انسان در شرایط جنگی و بعد از آن را موضوعات این جشنواره برشمرد.
مولایی با بیان اینکه این جشنواره در بخش فیلم کوتاه ملی، فیلم کوتاه بین‌المللی، عکس و مسابقه ویژه از نگاه مردم برگزار خواهد شد، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ اسفندماه سال جاری اعلام شده و بنا است آثار منتخب ۲۰ فروردین سال آینده اعلام شود.
این مسئول در ادامه با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه جنگ ابعاد و بخش های پنهان و پیدایی دارد باید به تمام زوایای آن پرداخت، بایستی نقش اقشار مختلف در این امر مورد تجزیه و تحلیل به عنوان زوایای پنهان جنگ قرار گیرد.
فرمانده سپاه استان البرز به نقش ارزشمند و حماسه‌ساز زنان و کودکان در جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نقش مادری که انگیزه حضور فرزندان خود در جنگ را صد چندان می کرد بسیار حائز اهمیت و پر رنگ است، از طرفی نمی‌توان نقش همسران در این عرصه را نادیده گرفت.
وی یا تاکید بر اینکه زنان نقش مستقیمی در جنگ، پشتیبانی و حوزه امداد و نجات بر عهده داشتند که نباید این امر نادیده گرفته شود، اظهار کرد: در راستای این جشنواره بدون شک تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، دانش‌آموز ۱۳ ساله الگوی ارزشمندی در جنگ تحمیلی است، به طور قطع این مهم اهمیت نقش کودکان و نوجوانان در جنگ را مطرح می‌کند.
وی با اعلام اینکه آسیب‌های روحی، روانی و جسمانی فراوانی در جنگ متحمل زنان و کودکان می‌شود، تصریح کرد: در نخستین جشنواره بین‌المللی البرز از پیشکسوتان فعال و درگذشتگان نامدار در عرصه‌های هنری مرتبط با اهداف جشنواره، تقدیر به عمل خواهد آمد.

captcha