تقویت ایمان و روحیه تلاشگری؛ دو اصل نجات جامعه بشری از منظر قرآن
کد خبر: 3669758
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
حدائق مطرح كرد:

تقویت ایمان و روحیه تلاشگری؛ دو اصل نجات جامعه بشری از منظر قرآن

گروه اجتماعی: مدیرعامل مؤسسه مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری آیاتی از قرآن كریم گفت: قرآن راه برون رفت جامعه بشری را از مشكلات اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی دو اصل كلی تقویت ایمان مردم و همچنین تقویت روحیه تلاشگری توصیف كرده است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل مؤسسه مهدی موعود(عج) فارس امروز، 13 آذرماه در یادواره 341 شهید روحانی این استان ضمن تكریم یاد شهدا گفت: روایات فراوانی درباره شهدا نقل شده است و در سخنان معصومین یكی از خواسته‌های اولیای الهی كشته شدن در راه خدا یعنی شهادت است.
وی، روحانیان را دست‌اندركاران اصلاح نابسمانی‌های اجتماعی دانست و گفت: قرآن راه برون رفت جامعه بشری را از مشكلات اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی دو اصل كلی تقویت ایمان مردم و همچنین تقویت روحیه تلاشگری جهت گسترش دین توصیف كرده است.

رسالت روحانیان آشنا كردن مردم با خدا و وظایف بندگی است
حدائق با یادآوری وظایف روحانیت در این زمینه گفت: رسالت اهل علم، علما و روحانیت در این زمینه دستگیری از مردم و هدایت آنان و همچنین آشنا كردن مردم با خدا و وظایف بندگی است.

دوری از فرهنگ عبودیت یكی از عوامل بحران‌افزای امروز است
رئیس حوزه علمیه منصوریه شیراز اعتقاد دارد كه امروز یكی از عوامل بحران‌افزا در مجامع بشری دوری از بندگی خدا و فرهنگ عبودیت است و هر كجا فتنه، فساد، ظلم و تعدی می‌بینیم، ریشه در بی توجهی خدا دارد به طوری كه حتی یك مورد طلاق را نمی‌توانیم پیدا كنیم كه دو طرف آن با ایمان باشند چرا كه دین یعنی حرمت‌ها نه بی‌حرمت كردن دیگران.
وی با تأكید بر اینكه امروز راه برون رفت از همه مشكلات جوامع بشری، پیوند مردم با خداست، گفت: آنكه از دین فاصله گرفته دین را نشناخته است و آنكه از ارزش‌ها دور افتاده، ارزش ارزش‌ها را نشناخته است لذا اصل اول برای اصلاح جامعه، اعتماد مردم و ایمان مردم را قوی كردن است.

ایمان است كه شهید را شهید می‌كند
حدائق در ادامه ضمن تكریم مقام شامخ شهدا گفت: شهدا جان را بر كف گرفتند و به عرصه نبرد با دشمن به میدان رفتند و از همه چیز گذشتند اما هرگز از عقیده خود دست برنداشتند و مبنای آنان ایمان به خدا بود است و در واقع ایمان است كه شهید را شهید می‌كند و طرف را جان بر كف گرفته به میدان می‌آورد.

تلاش استكبار گرفتن روحیه شهادت‌طلبی و اعتقاد به مهدودیت شیعیان است
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینكه عظمت شهید در تلاش و مجاهده فی سبیل الله است، گفت: یكی از خطرهای جدی كه دنیای استكبار و استعمار آن را در نظر گرفته است، نشانه گرفتن و گرفتن روحیه شهادت طلبی و اعتقاد به مهدویت شیعیان است.
وی در اداه سخنان خود به رسالت امروز در مقابل خون شهدا اشاره كرد و گفت: شهدا كه به وظایف خود عمل كردند و آن بار سنگین مسئولیت خود را به شایسته‌ترین وجه به سرمنزل مقصود رساندند، اما رسالت آن‌هایی كه وارثان شهدا در این عرصه هستند، همان است كه قرآن می‌فرماید یعنی تلاش و جدیت برای گسترش اعتقادات مردم و توسعه باورهای دینی كه این رسالت همه است.

تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند فرهنگ خدامحوری را توسعه دهند
حدائق ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادها و ارگان‌ها وظایف دارند برای رشد و تعالی جامعه و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه فرهنگ خدامحوری را توسعه دهند زیرا هرجا اعتقادات مردم قوی‌تر و راسخ‌تر باشد، ضریب آسیب‌ها هم پایین‌تر است.
این خطیب برجسته استان فارس خطاب به علما و روحانیان ادامه داد: امروز اگر نشستیم كه مردم به سراغ ما بیایند، باید گفت كه شیطان فرصت را از خیلی‌ها گرفته و اجازه نمی‌دهد به سمت شما بیایند لذا امروز باید همانگونه كار كرد كه پیامبر(ص) كار كرد و پیامبر(ص) پزشك سیار بود و به صورت چهره به چهره و كوچه به كوچه به دنبال مردم بود و برای هدایت مردم كار می‌كرد.

captcha