چرا جامعه قرآنی کشور و استان نگاهی به کار ما نمی‌کند؟
کد خبر: 3668952
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

چرا جامعه قرآنی کشور و استان نگاهی به کار ما نمی‌کند؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر داخلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان با تصریح به اینکه هیچ کدام از نهادهای فرهنگی و قرآنی از برنامه‌های این مدرسه حمایت نمی‌کنند، گفت: چرا جامعه قرآنی کشور و استان نگاهی به کار ما نمی‌کند؟

فیصل خنفری، مدیر داخلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: دوره حفظ شبانه‌روزی حافظان این مدرسه از تابستان آغاز شده و به مدت یکسال ادامه دارد. در حال حاضر شرکت‌کنندگان این دوره 12 نفر در مقاطع سنی 14 تا 22 سال هستند که به صورت شبانه‌روزی به حفظ قرآن کریم مشغولن هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره موفق به حفظ 11 و 12 جزء قرآن شده‌اند، گفت: حسین سواری مربی حفظ این دوره و سید عدنان موسوی مربی روخوانی و روانخوانی، تجوید و تفسیر قرآن آنها است.

خنفری که خود حافظ کل قرآن است، با اشاره به مراحل برگزاری این دوره یکساله حفظ اظهار کرد: در مرحله اول که این دوره به صورت آزمایشی و به مدت 50 روز برگزار شد، 85 نفر ثبت‌نام کردند. برخی از آنها در طرح تابستانه(رحله) شرکت کردند و برخی برای شرکت در دوره یک ساله آمدند. پس از 55 روز شرکت‌کنندگان موفق به حفظ چهار جزء قرآن شدند و پس از آن آزمونی برگزار شد و 12 نفر برای حضور در دوره حفظ یکساله پذیرفته شدند.

مدیر داخلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان در ادامه با تصریح به اینکه هیچ کدام از نهادهای فرهنگی و قرآنی از برنامه‌های این مدرسه حمایت نمی‌کنند، گفت: چرا جامعه قرآنی کشور و استان نگاهی به کار ما نمی‌کند؟ محل برگزاری این دوره در یک ملک شخصی است و تهیه غذای روزانه شرکت‌کنندگان توسط خانواده تأمین می‌شود. همه چیز به عهده یک خانواده است. صحبت کردن درباره این موضوع چه تأثیری دارد؟

وی که در حال پیگیری راه‌اندازی مؤسسه‌ای برای آموزش نهج البلاغه است، اظهار کرد: همه به دنبال این هستند که نام آنها در میان باشد. اگر مسئولان از ما حمایت می‌کردند می‌توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

iqnakhouzestan@

captcha