همایش بزرگ یاوران وقف در اردبیل برگزار می شود
کد خبر: 3665976
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

همایش بزرگ یاوران وقف در اردبیل برگزار می شود

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در راستای اجرای برنامه‌های دهه وقف همایش بزرگ یاوران وقف با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش ۵ آذر ماه جاری در اردبیل برگزار می شود.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: دهه وقف بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه است و باید برای ماندگاری وقف که آن را از سایر صدقات متمایز می‌کند تلاش کنیم که خوشبختانه در استان اردبیل از 750 سال گذشته موقوفات به ثبت رسیده است.
وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اهتمام ویژه‌ای دارد که نیت واقفان به صورت دلسوزانه و دقیق اجرا شود که سعی داریم درآمد حاصل از موقوفات را در زمینه‌ای که واقف در نظر داشته است هزینه کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اقدامات خوبی در راستای نگه‌داری و شفاف‌سازی هزینه‌کرد دارد موقوفات در استان انجام دادیم و از جمله عمده فعالیت‌ها در حوزه نگهداری موقوفات اجرای عملیات عمرانی به منظور کسب درآمد و هزینه در امور خیریه بوده است.
قیامی تصریح کرد: مسائل ثبتی موثوفات حائز اهمیت است و از ابتدای سال حدود 100 هکتار در قالب 751 زمین در سطح استان اردبیل توانستیم سند اخذ کنیم که در سه سال گذشته یک هزار و 700 هکتار سند در این ارتباط اخذ شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال 20 وقف در استان به ثبت رسیده که سال گذشته آمار موقوفات 32 وقف بوده است و در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی نیز در اکثریت امامزاده‌های استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امسال هفت هزار نفر برای کلاس‌های قرآنی در بقاع متبرکه استان ثبت نام کرده‌اند که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف نیز برنامه‌های شاخصی از جمله یاوران وقف با مشارکت اداره کل آمزوش و پرورش روز 5 آذرماه در اردبیل برگزار می‌شود.
قیامی با بیان این که 30 برنامه در این دهه اجرا می‌شود گفت: این برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه است چرا که این کار یک کار حسنه و برای مردم است.  
وی افزود: در حوزه عمرانی در حال حاضر در 17 امامزاده استان عملیات عمرانی انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین اقدمات بازسازی و احداث بقعه امامزاده سید صدرالدین اردبیلی است که طبقه فوقانی این مجموعه افتتاح شده و 15 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کامل آن مورد نیاز است.
 

captcha