اجرای 150 نمایش در سوگواره سودای عشق البرز
کد خبر: 3663401
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

اجرای 150 نمایش در سوگواره سودای عشق البرز

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: همزمان با برگزاری سوگواره سودای عشق، بیش از 150 نمایش مذهبی و تعزیه در این استان اجرا شد.

علی خیلدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: سوگواره سودای عشق از ابتدای محرم آغاز شد که شامل اجرای تئاترهای خیابانی، تئاترهای صحنه‌ای و اجرای تعزیه بود.
وی اضافه کرد: در طول برگزاری این سوگواره که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی اجرا شد، 30 گروه به اجرای برنامه پرداختند.
خیلدار گفت: نمایشگاه آثار عاشورایی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در دهه دوم ماه محرم و دهه دوم ماه صفر توسط اساتید هنرستان های هنرهای زیبا و تعدادی از هنرجویان برگزار شد و در آن 200 اثر توسط 40 نفر از هنرمندان به نمایش گذاشته شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری اختتامیه سوگواره سودای عشق در روز چهارشنبه، 24آبان، خاطرنشان کرد: در این آیین از پیشکسوتان، فعالان و برگزیدگانی که در اجرای این نمایش‌های مذهبی و تعزیه نقش داشته و همچنین خانواده‌های پیشکسوتان این عرصه که در قید حیات نیستند، تجلیل می‌شود.

captcha