برنامه‌های هفته کتاب زرندیه تشریح شد
کد خبر: 3662303
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

برنامه‌های هفته کتاب زرندیه تشریح شد

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی این شهرستان، از جمله برپایی نمایشگاه کتاب، جلسه نقد کتاب زرند و خرقان، اختتامیه مسابقات نقاشی شور حسینی و ... را تشریح کرد.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به هفته کتاب گفت: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ضعیف و حتی رو به فراموشی است، رسانه‌های الکترونیکی از جمله شبکه‌های مجازی از مهمترین عوامل کم توجهی به کتاب و کتابخوانی است.
جوانمرد ضعف محتوایی و عدم جذابیت برخی کتب را از دیگر عوامل سرانه کم مطالعه عنوان کرد و گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌بایست از دوران طفولیت نهادینه شود، برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه تخفیف، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهداء کتاب و ... از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه، جلسه نقد کتاب زرند و خرقان نوشته محمدعلی چراغی که صبح روز پنجشنبه 25 آبان‌ماه در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) با حضور دکتر سید مهدی طباطبایی و دکتر رحیم طاهر بعنوان منتقد برگزار می‌شود از برنامه‌های هفته کتاب زرندیه است.
جوانمرد ادامه داد: برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات نقاشی شور حسینی، سه شنبه 23 آبان‌ماه در محل مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهر مامونیه، برگزاری پنج نشست کتابخوان در محل کتابخانه‌های عمومی شهرستان و حوزه علمیه خواهران، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، دیدار کتابداران واهل قلم با فرماندار در روز 24 آبان‌ماه، اهداء کتاب به کتابخانه‌های عمومی و بازدید فرماندار، ائمه جمعه و مسئولین شهرستان از کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی زرندیه است.
captcha