بهترین و كم‌هزینه‌ترین كار، فعالیت قرآنی است/ لزوم افزایش تعدد رشته‌های مسابقات قرآن
کد خبر: 3659648
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
حنیفی:

بهترین و كم‌هزینه‌ترین كار، فعالیت قرآنی است/ لزوم افزایش تعدد رشته‌های مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشكسوت قرآنی كشورمان، بهترین، سالم‌ترین و كم‌هزینه‌ترین كار را فعالیت‌ قرآنی دانست و بر لزوم راه‌اندازی رشته‌های جدید در مسابقات قرآن تأكید كرد.

علی‌اکبر حنیفی، رئیس هیئت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه برگزاری رقابت‌های قرآنی میان ورزشكاران و جوانان بسیار كار خوبی است، گفت: امور مهارتی فن تلاوت را از طریق ارزیابی در مسابقات می‌توان كسب كرد ضمن اینكه مسابقات ایجاد رقابت می‌كند.

وی با تصریح اینكه مسابقات قرآن میان جوانان رقابت سالم ایجاد می‌كند، در عین حال بر این نكته تأكید كرد كه باید نواقص مسابقات قرآن هم برطرف شود اما به طور كلی مسابقات قرآن بسیار مؤثر است.

حنیفی، بهترین فعالیت كه هم هیجان، هم كار و هم رقابت درون آن وجود دارد و سالم است را مسابقات قرآن دانست و افزود: برای بهبود وضعیت مسابقات قرآن باید رشته‌ها را زیادتر كرد و در رشته قرائت سبك‌های تقریری را به صورت جداگانه برگزار كرد به عنوان مثال رشته قرائت تقریری منشاوی، رشته قرائت تقریری عبدالباسط و غیره و همچنین یك رشته تركیبی هم مدنظر قرار دهیم.

این پیشكسوت قرآنی كشورمان با بیان اینكه این كار ایجاد شغل و رشته جدید می‌كند و زمینه را برای فعالیت جوانان بسیار گسترده‌تر می‌كند، گفت: همین رشته قرائت قرآن باید حداقل به 5 رشته تقسیم شود و یك رشته تدوینی نیز در نظر گرفته شود چرا كه شاید كسی در این موارد حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تصریح اینكه در رشته‌های اذان و ترتیل هم می توان رشته‌های تقریری و غیرتقریری در نظر گرفت، گفت: هرچه سبك‌های تقریری بیشتر باشند، جوانان نیز تفكیك شده و در یك رشته خاص متمركز نمی‌شوند.

حنیفی یادآور شد: هر سال عده خاصی می‌آیند و مقام‌های مختلف مسابقات را كسب می‌كنند و بقیه بی‌نصیب می‌‌مانند اما وقتی رشته‌ها بیشتر شود، این‌ها از هم جدا شده و رقابت‌ها افزون شده و تعداد شركت‌كنندگان نیز زیادتر خواهد شد.

این پیشكسوت قرآنی كشورمان با تأكید بر اینكه راه‌اندازی رشته‌های جدید در مسابقات قرآن می‌تواند بسیار موثر باشد، كم هزینه‌ترین، بهترین، سالم‌ترین و پرطرفدارترین كار را فعالیت‌های قرآنی دانست كه باید گسترش پیدا كنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندركاران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ورزش و جوانان تأكید كرد كه باید از دست‌اندركاران این‌گونه برنامه‌ها تقدیر شود.

captcha