تابلویی که جاده ولایت را به تصویر می‌کشد
کد خبر: 3656737
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

تابلویی که جاده ولایت را به تصویر می‌کشد

گروه فرهنگی: یک نقاش قهوه‌خانه‌ای با بیان اینکه موضوع تابلوی جاده ولایت سفر و حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو است، گفت: در این تابلو هشت صحنه از این حرکت و اتفاقاتی که در این سفر برای امام رضا(ع) افتاده، تصویرگری شده است.

محمدرضا حمیدی، نقاش قهوه‌خانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص اثر جدید خود که تصویرگری جاده ولایت است، اظهار کرد: موضوع تابلوی جاده ولایت سفر و حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو است.
وی با اشاره به اینکه ابعاد این تابلو 2×3 است، ابراز کرد: در این تابلو هشت صحنه از این حرکت و اتفاقاتی که در این سفر برای امام رضا(ع) افتاده، تصویرگری شده است.
حمیدی در ادامه گفته‌های خود با بیان اینکه تصویرگری این اثر به عهده من بوده است، اظهار کرد: رنگ‌آمیزی آن توسط دوستان دیگر در حال انجام است و بعد از به اتمام رسیدن آن، در سالروز شهادت امام رضا(ع) برای پرده‌خوانی آماده خواهد بود.
این نقاش قهوه‌خانه‌ای با تأکید بر اینکه در طراحی این تابلو از سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای استفاده کرده‌ام، عنوان کرد: تصویرگری این طرح حدود 25 روز به طول انجامید که از اوایل مهرماه امسال شروع شد و تا 25 مهرماه پایان یافت؛ این اثر اکنون در مرحله رنگ‌آمیزی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه طراحی آثاری که مرتبط به ائمه معصومین(ع) است به انسان انگیزه می‌دهد، بیان کرد: در خلق اثری که انسان انگیزه کافی برای طراحی آن دارد، نیرو، انرژی خاص و قوت قلب بیشتری برای ادامه‌ کار خواهد داشت.
حمیدی طراحی به سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تابلو دانست و عنوان کرد: طراح باید بداند که کدام صحنه را اول کار کند تا آن تابلو و یا پرده برای مخاطب جذاب باشد؛ در مرحله رنگ‌آمیزی نیز نقاش باید آنقدر مهارت داشته باشد تا از رنگ‌های خوب و ملایم استفاده کند تا چشم مخاطب اذیت نشود.
این نقاش قهوه‌خانه‌ای بیان کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با مشاهده تابلوهای دیگر من از جمله تابلو «سسله‌الذهب»، «مناظره امام رضا(ع)» و «دعای باران حضرت»، پیشنهاد دادند که همه این تابلوها که مرتبط با امام رضا(ع) است را در یک تابلو به تصویر درآورم.
captcha