مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان در فارس گردهم آمدند/ همكاری با كمیته امداد
کد خبر: 3655942
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان در فارس گردهم آمدند/ همكاری با كمیته امداد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین نشست مسئولان شهرستانی مؤسسه بیت‌الاحزان در استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، دومین نشست مسئولان شهرستانی مؤسسه بیت‌الاحزان در استان فارس به میزبانی اداره‌کل بهزیستی در شیراز برگزار شد.

در این نشست که با محوریت ساماندهی امور شعب و ایجاد تحرک بیشتر در شعبه‌های کمتر فعال مؤسسه تشکیل شد، حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه، قاسمی مشاور حقوقی اقتصادی مؤسسه، باغبان مسئول دارالقرآن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، جمعی از مسئولان مرکز مدیریت بیت‌الاحزان و مسئولان شهرستانی بیت‌الاحزان در استان فارس حضور داشتند و به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات مؤسسه پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه، انتصاب محسن قیصری به سمت معاونت آموزش مؤسسه در بخش برادران را اعلام كرد و از زحمات حجت‌الاسلام علی اکبر شاهسونی، مسئول پیشین این معاونت قدردانی کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش تهذیب و اخلاق در مرکز مدیریت بیت‌الاحزان خبر داد و حجت الاسلام دهقان را به عنوان کارشناس تهذیب و اخلاق مؤسسه معرفی كرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با ارائه گزارشی از روند ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم نهاد در استان فارس روند برگزاری آزمون‌های اوقاف و ارشاد را با توجه به این ادغام تشریح کرد.

شاهسونی همچنین از همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در اجرای برنامه‌های قرآنی در آینده نزدیک خبر داد و نسبت به گسترش همکاری‌ها میان این دو نهاد ابراز امیدواری کرد.

پس از ارائه گزارش اجمالی از مدارس شبانه‌روزی توسط محسن قیصری و همچنین حوزه‌های علمیه قرآن محور توسط حجت‌الاسلام علی اکبر شاهسونی، موضوع ساماندهی و تقویت شعب بیت‌الاحزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه از 2 سال پیش با اجرای برنامه‌هایی همچون طرح رتبه بندی شعب، طرح لبیک و مراکز تخصصی حفظ 2 ساله درصدد ایجاد فعالیت بیشتر در شعب برآمدیم خواستار ارائه راهکارهای مدیران شهرستانی در خصوص افزایش پویایی و نشاط در شعب مؤسسه شد.

در ادامه مسئولان شهرستانی با ارائه پیشنهادهایی همچون استفاده از ظرفیت نهادهای توانمند همچون سپاه، کمیته امداد و ...، اقدام در راستای حضور مؤثر در جلسات شورای اداری استان، تشکیل کارگروه اجرایی در هر شعبه، تعامل و همکاری با مراکز آموزش عالی در هر شهرستان، تغییر رویکرد بازرسی‌ها، برگزاری جلسات آموزش کلاس داری و تقویت رویکرد اخلاقی جهت جذب قرآن‌آموز دیدگاه‌های خود را در خصوص روش‌های خروج شعب از رکود تشریح کردند.

مباحث و مشکلات بازرسی شعبه‌ها، اداری مالی، مباحث آموزشی شعب، روابط عمومی و تهیه اطلاعات و جامعه آماری از دیگر مباحث مطرح در این نشست یک روزه بود.

یادآور می‌شود، نشست مسئولان شهرستانی بیت‌الاحزان در استان فارس به منظور بررسی مشکلات شعب بیت‌الاحزان و ارائه راهکارهای بهبود و ارتقای شعب برگزار می‌شود.

captcha