مهرورزی؛ ‎از مهم‌ترین درس‌‌های مکتب اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3651144
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
بیرانوند مطرح کرد:

مهرورزی؛ ‎از مهم‌ترین درس‌‌های مکتب اهل‌بیت(ع)

گروه اجتماعی: امام جمعه اشترینان محبت کردن، ترحم و مهرورزی را از مهم‌ترین درس‌هایی عنوان کرد که می‌توان از مکتب اهل‌بیت(ع) گرفت و گفت: بازشدن دریچه‎های توفیق و هموار شدن مسیر سعادت انسان از مهم‌ترین برکات مهرورزی است؛ لذا سخنرانان، مبلّغان دینی و مداحان اهل‌بیت(ع) می‌توانند در معرفی چهره رحمانی و مهرورزی اسلام به جهانیان و بشریت به‌ویژه نسل جوان و نوجوان اثرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی بیرانوند، امام جمعه اشترینان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  لرستان، گفت: امروزه برای مبارزه با نقشه‌های پلید و شوم دشمنان اسلام به‌ویژه آنان که با شبیخون فرهنگی به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان ما هستند، رعایت اصول اخلاقی و پیاده کردن سیره عملی اهل‌بیت(ع) ضروری است.
وی ادامه داد: در ماجرای کربلای سال 61 هجری، یک طرف میدان داعشیان آن زمان یا همان یزیدیان حضور داشتند که مردانگی را با کبریت حماقت و جهل به آتش کشیده و از جوانمردی و مروت بویی نبرده بودند و دست به کارهایی مانند بستن آب، کشتن کودکان، اسارت اهل‌بیت(ع) و ... زندند و در طرف مقابل سپاه کم تعداد سید‌الشهدا حضور داشت که سراسر عشق و محبت بود و مانند یک آینه تمام نما، زیبایی‌های اسلام را به نمایش گذاشت.
حجت‌الاسلام بیرانوند با اشاره به این‌که محبت کردن به دیگران یکی‌از مهم‌ترین درس‌هایی است که می‌توان از مکتب اهل‌بیت(ع) گرفت، عنوان کرد: اگر این محبت وجود نداشته باشد شیراژه کتاب زندگی انسان از هم گسیخته شده و انسان نمی‌تواند زندگی کند، چراکه بدون محبت زندگی به یک جنگل مبدل خواهد شد.   
امام جمعه اشترینان ترحم و مهرورزی را از دیگر درس‌های اهل‌بیت(ع) به انسان برشمرد و افزود: این اصل دارای چنان اهمیتی است که رعایت آن مشروط به اسلام و ایمان نشده است و در کتاب آسمانی ما مسلمانان تأکید شده است که نسبت به همه ترحم داشته باشیم، حتی غیرمسلمانان.
وی مهرورزی میان برادران مؤمن را یکی‌از اصول مهم دین دانست و افزود: این مهرورزی موجب رضایت خداوند و سرور اهل‌بیت(ع) است که در این زمینه نمونه‌های و شواهد متعددی در زندگی اهل‌بیت(ع) وجود دارد.
بیرانوند با اشاره به این‌که باز شدن دریچه‎های توفیق و هموار شدن مسیر سعادت انسان از مهم‌ترین برکات مهرورزی است، اظهار کرد: امروزه جهان اسلام گرفتاری گروهی پست و دون به‌نام داعش شده است که بستر تولد آن وهابیت است که به تعبیر مقام معظم رهبری شجره خبیثه‌ای هستند که به نام اسلام جنایت‌های فراوانی را انجام داده و از اسلام چهره‌ای خشن به جهانیان نشان می‌دهند این درحالی‌است که دین ما سراسر مهر است، پیامبرش رحمت للعالمین، کتاب آن رحمت و آموزه‌های آن نیز در راستای مهرورزی و شفقت است.
محرم و صفر فرصت ارزشمندی برای معرفی چهره رحمانی اسلام
امام جمعه اشترینان با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته»، تصریح کرد: با توجه به ابزار ارتباطی روز حقیقتاً ایام محرم و صفر فرصت ارزشمندی برای معرفی چهره رحمانی اسلام، سیره و سنت عملی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) برای مردم و جهانیان است.
وی ادامه داد: در این راستا سخنرانان، مبلّغان دینی و مداحان اهل‌بیت(ع) می‌توانند در معرفی چهره رحمانی و مهرورزی اسلام به جهانیان و بشریت به‌ویژه نسل جوان و نوجوان اثرگذار باشند.
بیرانوند در پایان تأکید کرد: آموزه‌های اسلام و آنچه از معصومین(ع) رسیده و سیره و سنت عملی آن‌ها می‌تواند برای شناسایی و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) اثرگذار باشد.
captcha