مسئولان ما هنوز به ارزش‌ كارهای قرآنی پی نبرده‌اند
کد خبر: 3650630
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
شاهسونی:‌

مسئولان ما هنوز به ارزش‌ كارهای قرآنی پی نبرده‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اعتقاد دارد كه مسئولان ما هنوز به ارزش كار قرآنی و اثرات آن در جامعه پی نبرده‌اند و هنوز نمی‌دانند كه اگر حافظ قرآن تربیت شود چه اثری بر روی جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با انتقاد از بی‌توجهی‌های گسترده به فعالیت‌های قرآنی در استان فارس گفت: تقریباً می‌توانیم بگوییم كه در استان فارس مسئولان قرآنی نداریم و حتی مسئولان فرهنگی ما هم قرآنی نیستند.

وی افزود: انتظاری كه وجود دارد این است كه استان فارس قطب قرآنی كشور شود، در صورتی كه باید بدانیم با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود بلكه باید برای تحقق این مسئله وارد عمل شد.

هیچ امیدی به مسئولان فارس نداریم

شاهسونی با بیان اینكه من واقعاً از مسئولان استان فارس ناامید شده‌ام و برای درخواست كمك هیچگاه به آنان نامه نمی‌زنم و تنها به سراغ مسئولان كشوری و یا خیران می‌روم، گفت: من به عنوان یك فعال قرآنی هیچ امیدی به كمك مسئولان فارس در انجام كارهای قرآنی ندارم.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با تصریح اینكه مسئولان ما هنوز به ارزش كار قرآنی و اثرات آن در جامعه پی نبرده‌اند، گفت: آنان هنوز نمی‌دانند كه اگر حافظ قرآن تربیت شود چه اثری بر روی جامعه خواهد داشت و بسیاری از این مشكلات اعم از دادگاه‌ها، زندان‌ها و بزهكاری‌های اجتماعی در صورت پررنگ شدن فعالیت‌های قرآنی و فراگیری آن در سطوح مختلف، كاسته خواهند شد.

بسیاری از هزینه‌های كنونی جامعه با تقویت فعالیت‌های قرآنی كاسته می‌شود

وی با تأكید بر اینكه بسیاری از هزینه‌های كنونی جامعه با تقویت فعالیت‌های قرآنی كاسته خواهد شد، گفت:‌ متأسفانه در زمینه فعالیت‌های قرآنی هیچ سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد به عنوان مثال احداث غسالخانه، سرویس‌های بهداشتی و فرهنگسراها در دستور كار مسئولان ما است اما ساخت دارالقرآن نیست.

انتقاد از عدم بی‌توجهی نسبت به ساخت دارالقرآن‌ها 

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن ادامه داد: چرا شهرداری‌های ما افتخار می‌كنند كه چه تعداد فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی ساخته‌اند اما برای دارالقرآن هیچ و هر زمان به آن‌ها مراجعه كرده و این مسائل را بیان می‌كنیم می‌گویند دو اتاق از یك فرهنگسرا را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا كار قرآنی انجام دهید و چرا برعكس نمی‌شود و دارالقرآن بسازند و دو اتاق آن را به امور دیگری اختصاص دهند.

captcha