عزت جمهوری اسلامی از دیندارها بود نه ملی‌گراها/ انجام كارهای انقلابی؛ پیام هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3647264
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
اسدی:

عزت جمهوری اسلامی از دیندارها بود نه ملی‌گراها/ انجام كارهای انقلابی؛ پیام هفته دفاع مقدس

گروه اجتماعی ـ مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا با تأكید بر اینكه عزت جمهوری اسلامی نیز از ملی‌گراها نبود بلكه از دیندارها بود، گفت: جوانان ما باید بدانند كه ما با سرود ای ایران و پهلوان‌های شاهنامه در جنگ تحمیلی موفق نشدیم بلكه با یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زهرا(س) پیروز شدیم.

سردار محمد جعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در گفت‌وگو با ايكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس، پیام این هفته را انجام كارهای انقلابی دانست و گفت: اگر نگاهی به این انقلاب كنیم، مشاهده خواهیم كرد كه یك انسان خداجو، مؤمن و متقی طبق سفارش امام علی(ع) قصد كرد در مقابل ظالم بایستد و ایشان كار خود را از سال 42 آغاز كردند و در این موفق شدند.

وی با بیان اینكه در آن زمان دو مانع داخلی و خارجی بر سر راه امام راحل بود، افزود: مانع داخلی، افراد كم‌بینشی بودند كه در حوزه علمیه توصیه می‌كردند كه ما شیعیان باید امروز تقیه كنیم چون تعداد ما در دنیا كم است و ممكن است آسیب ببینیم و شیعه از بین برود پس وظیفه ما تقیه است و در خارج نیز هم شرق و هم غرب متفقاً می‌گفتند پایان سال 2000 پایان دینداری انسان‌هاست و منظور دین به ماهو دین بود نه تنها اسلام بلكه همه ادیان الهی دیگر به جامعه كاری ندارند و ما امروز داریم به كرات دیگر سفر می‌كنیم و دین مانع پیشرفت و افیون توده‌هاست.

اسدی ادامه داد: اما امام(ره) در این شرایط فرمودند تقیه حرام است و به خارجی‌ها هم فرمودند كه قرن آینده قرن اسلام است و این اسلام ابرقدرت‌ها را به خاك مذلت می‌نشاند و بحمد الهی امروز ما در این مسیر داریم حركت می‌كنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینكه مانع داخلی با رفتن شاه از كشور، حل شد و تقیه به پایان رسید و علنی شد، گفت: روزی به خاطر این انقلاب و كاری كه امام(ره) كرد از همه جا به ما هجمه شد و اگر تاریخ ورقی بزنیم مشاهده می‌كنیم كه از روز دوم پیروزی انقلاب هر بار غائله‌های متعددی از جنگل‌های شمال تا كردستان و خوانین فارس و خلق عرب و غیره در كشور برای مبارزه با انقلاب اسلامی شكل گرفت و در مرزها نیز با وجودی كه هنوز انقلاب دو ساله نشده بود یك جنگ تمام عیار نیابتی شكل گرفت كه در آن صدام به نیابت از همه دنیا اعم از آمریكا،‌ عربستان، كویت، اسرائیل و غیره به ما حمله كردند و همه نوع سلاح و امكانات از سوی اینان برای صدام تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: اما امام(ره) دفاع را آغاز و مدیریت كردند و سپاه را درست و بسیج را ایجاد كردند و امروز می‌بینیم كه این شجره طیبه‌ای كه ایشان غرس كرده بودند در این صحنه‌ها امتحان‌های خوبی را پس داده است.

 

چرا آغاز حمله عراق به ایران را آغازگر هفته دفاع مقدس نامیدیم

اسدی دوباره فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: 31 شهریورماه هر سال به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است؛ روزی كه آغاز هجمه عراق به ایران با 12 لشكر زرهی، پیاده و مكانیزه از چند محور انجام شد و ظرف حدود 2 ماه قریب 17 هزار كیلومتر از خاك كشور ما را اشغال كردند، پس اینكه جشن ندارد اما به این دلیل ما این روز را به عنوان اول هفته دفاع مقدس قرار دادیم كه پایان آن دوران را برای مردم توضیح دهیم كه چنین هجمه‌های سنگینی به ما وارد شد و ما توانستیم ظرف 8 سال این هجمه‌ها را خنثی كرده و بر این مسائل فائق آییم.

 

امروز دشمن به جای موجودیت با قدرت انقلاب اسلامی مقابله می‌كند

مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار كرد:‌روزی دشمن موجودیت ما را هدف داشت و می‌خواست موجودیت انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما به لطف خدا ما از این موانع عبور كردیم و امروز دشمن مقابله با قدرت جمهوری اسلامی می‌كند و دیگر بحث موجودیت تمام شد؛ امروز نیز قدرت جمهوری اسلامی به اوج رسیده است به عنوان مثال روزی اگر كسی می‌خواست از خوزستان به خط مقدم برود شاید 10 دقیقه فاصله داشت اما امروز قدرت جمهوری اسلامی به حدی رسیده است كه ما آن طرف مدیترانه با دشمن می‌جنگیم و توانستیم دشمن را در خارج از مرزهای خود درگیر كنیم و این عزت جمهوری اسلامی است.

 

عزت جمهوری اسلامی از ملی‌گراها نبود بلكه از دین‌دارها بود

وی با تأكید بر اینكه عزت جمهوری اسلامی نیز از ملی‌گراها نبود بلكه از دیندارها بود، گفت: جوانان ما باید بدانند كه ما با سرود ای ایران و پهلوان‌های شاهنامه در جنگ تحمیلی موفق نشدیم بلكه ما با یا زینب(س)، یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زهرا(س) پیروز شدیم و باید این را به تاریخ منتقل كنیم كه بدانند پیروزی ما از ملیت نبود كه ملیت هم برای ما عزت بود.

 

دفاع از خاك، عین مرام اسلامی است

اسدی در این حین خاطره‌ای از یكی از تیمسارهای ارتش را بازگو كرد و گفت: ظهیرنژاد یكی از تیمسارهای زمان شاه بود و به جمهوری اسلامی علاقه‌مند شد و در آن خدمت كرده و بعد از سالیان سال خدمت نیز به رحمت خدا رفت؛ او می‌گوید زمانی كه بحث ملی‌گراها مطرح بود، من خدمت امام(ره) رسیدم و از ایشان پرسیدم آقا من از اول برای خاك و سرزمین ایران جنگیدیم آیا این ملی‌گرایی است؟ امام فرمودند خیر این عین اسلام است و من اگر می‌توانستم خودم وارد جنگ می‌شدم یعنی دفاع از خاك و میهن، مرام اسلامی است.

 

وطن بر دو نوع موقت و دائمی است

این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری اینكه ما در عین حالی كه با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیروزی به دست آوردیم مملكت خود را هم دوست داشته و دوست می‌داریم، گفت: امام حسین(ع) فرمودند حب‌الوطن من‌الایمان؛ البته اینجا اشاره‌ای هم كردند كه وطن بر دو نوع است یكی همین شهرها و مكان‌هایی كه به دنیا آمده و زیسته‌ایم و دیگری در جوار رحمت حق است كه باید آن را هم دوست داشته باشیم چون ما یك مدت كوتاه در این وطن هستیم و در انتها به وطن دوم می‌رویم و مدت آن وطن نسبت به این وطن قابل قیاس نیست، اینجا 100 سال عمر كنیم اما آنجا ابدی است.

وی تأكید كرد كه ما باید آن وطن بی‌انتهای خود را بیشتر از وطن موقت دوست داشته باشیم؛ اگرچه این وطن هم باید دوست داشته باشیم اما اگر قرار است معامله كنیم از سرور و سالار شهدا باید درس بگیریم كه این وطن را فدای آن وطن كنیم.

 

استقبال گسترده جوانان از دفاع از حریم‌های اهل بیت(ع) پیام خوبی برای هفته دفاع مقدس است

اسدی یادآور شد: باید مانند سیدالشهدا(ع) ماندن در این وطن را بدهیم و ماندن در آن وطن با عزت را بگیریم كه بحمد الهی امروز در جامعه جوان ما این مسئله ساری و جاری شده است و ما هر جا می‌رویم مشاهده می‌كنیم كه جوانان عزیز ما درخواستشان این است كه به سوریه اعزام شده و از حریم اهل بیت(ع) دفاع كنند و این پیام خوبی برای هفته دفاع مقدس است.

 انتهای پيام

 

captcha