اسماعیل تبادار، سكان‌دار مدیریت ارشد استان فارس شد
کد خبر: 3642808
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

اسماعیل تبادار، سكان‌دار مدیریت ارشد استان فارس شد

گروه سیاست و اقتصاد:‌ مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید استان فارس با حضور وزیر كشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید استان فارس عصر دیروز، 25 شهریورماه با حضور رحمانی فضلی، وزیر كشور و همچنین حضور حداكثری مسئولان ارشد این استان در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد.

سیدمحمد علی افشانی، استاندار پیشین فارس در ابتدای این مراسم به ارائه گزارش عملكرد خود در این استان پرداخت و در عین حال بر این نكته تأكید كرد كه در طول فعالیت خود در فارس مبنای عملش را بر سه اصل قانون، رعایت حقوق مردم و تعامل منهای تحمیل استوار كرده بود.

وی اعتقاد دارد كه امروز در سایه وحدت، همراهی و همكاری میان تمام مجموعه‌های استان فارس ایجاد شده است به طوری كه امروز می‌توان استان فارس را نه یك استان امنیتی بلكه یك استان امن دانست.

افشانی همچنین برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ریاست جمهوری و شوراها را در این استان یادآور شد و گفت: ما طی دو سال گذشته توانستیم 4 انتخابات موفقیت‌آمیز را با رعایت قانون و حفظ حقوق داوطلبان و رأی دهندگان برگزار كنیم كه مبنای رفتار ما در تمام این انتخابات‌ها قانون و رعایت حقوق مردم بود.

استاندار فارس در ادامه تقویت احزاب و نهادهای اجتماعی غیر دولتی و تشکل‌های صنفی را از دیگر اقدمات خود در حوزه اجتماعی و سیاسی این استان دانست و در بخش پایانی سخنان خود از تمام خانواده‌های شهدا، جانبازان، دانشگاهیان، حافظان امنیت، اصحاب رسانه، علما و مدیران استانی كه با وی همكاری داشتند، قدردانی كرد.

اسماعیل تبادار، استاندار جدید فارس نیز در این مراسم بر این نكته تأكید كرد كه از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت این استان بهره خواهد برد، از جمله این ظرفیت‌ها را فعالان بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی دانست.

وی با بیان اینكه با عزمی راسخ در مسیر رونق تولید و افزایش حضور و مشاركت جوانان و زنان در جهت رشد همه جانبه استان فارس گام خواهیم برداشت، گفت: حرکت در مسیر توسعه و دستیابی به اهداف تنها در سایه وحدت، همدلی و همراهی محقق خواهد شد و مشتاقانه در این راه قدم برخواهم داشت.

تبادار نیز این نكته را یادآور شد كه هنوز در برخی نقاط استان فارس مشكلات و كاستی‌هایی وجود دارد که شناسایی و پیگیری این مشکلات را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.

استاندار جدید فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: در حوزه گردشگری شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی فارس، وجود حرم مطهر شاهچراغ(ع) و آرامگاه مفاخر و بزرگانی همچون حافظ و سعدی و همچنین توانمندی‌ها وظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این استان، همه و همه شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا بتوان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به میزان رأی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس اشاره كرد و گفت: با این میزان رأی قاطع روحانی در فارس می‌توان دریافت که مردم این استان نیز همانند مردم سایر نقاط کشور دولت تدبیر و امید و برنامه‌های آن را قبول داشته و به آینده‌ای بهتر امیدوار هستند.

یادآور می‌شود، در بخش پایانی این مراسم كه با سخنرانی وزیر كشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس مجمع نمایندگان فارس همراه بود، از زحمات سیدمحمدعلی افشانی، قدردانی و اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس معارفه شد. ضمن اینكه افشانی از این پس در پست معاونت عمرانی وزارت كشور فعالیت خواهد كرد.

captcha