پیاده روی اربعین پاسداشت نهضت عاشورا است
کد خبر: 3640983
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

پیاده روی اربعین پاسداشت نهضت عاشورا است

گروه اجتماعی: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير گفت: اربعين، پاسداشت نهضت عاشورا و گراميداشت پيروزي نهضت حسيني(ع) است بنابراین در ستاد اربعين نيازمند برنامه‌ريزي‌های خاص براي اين ايام هستیم .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، سعيد کتابي معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير در نخستین جلسه ستاد هماهنگی اربعين شهرستان ملاير، افزود: با توجه به استقبال زياد مردم براي حضور در کربلا در ايام اربعين، ساماندهي خاصی نیاز دارد که مسئوليت اين ستاد در استان بر عهده استاندار و در شهرستان‌ها برعهده فرماندار است .
وي با بیان اینکه گراميداشت اربعين، پاسداشت نهضت عاشورا و گراميداشت پيروزي نهضت حسيني(ع) است، ادامه داد: با توجه به اينکه چندين سال است سُنت پياده‌روي ايام اربعين با قوت بيشتري درحال اجراست بنابراین نيازمند برنامه‌ريزي‌های خاص براي اين ايام هستیم .
کتابی با اشاره به اينکه مسئوليت ستاد اربعين به وزارت کشور محول شده است، عنوان کرد: در سال گذشته در شهرستان شاهد برگزاري اين مراسمات بوديم و برنامه‌هاي خوبي اجرا شد و موکب‌هايي که در مسير رفت و برگشت برپا شد، فعال و پرکار بودند .
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همه ادارات شهرستان با تمام توان پاي کار آمدند و کارها با قدرت و سرعت پيش رفت و خدمات خوبي به زائران ارائه شده و موکب‌هاي ملاير به عنوان يکي از بهترين موکب‌ها در استان شناخته شد .
معاون فرماندار ملایر به دستورالعمل کشوري اربعين اشاره و اظهار کرد: بر اساس اين دستورالعمل براي مديريت و ساماندهي اربعين سال گذشته 7 کميته فعال بود که امسال نيز اين 7 کميته فعال خواهند بود و کارها را برنامه‌ريزي و مديريت می‌کنند .
وی یادآور شد: کميته امنيتي و انتظامي با مسئوليت فرمانداري، کميته فرهنگي و آموزشي با مسئوليت سپاه ناحيه ملاير، کميته اطلاع‌رساني و مستندسازي با مسئوليت شهرداري ملاير، کميته حمل و نقل با مسئوليت راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، کميته بهداشت و درمان با مسئوليت شبکه بهداشت و درمان، کميته امداد و نجات با مسئوليت هلال احمر و کميته مشارکت مردمي، اسکان و تغذيه با مسئوليت ستاد عتبات عاليات در شهرستان فعال خواهند بود و به برنامه‌ريزي امور زائران می‌پردازند .
کتابی افزود: امسال در سطح استان  28 موکب برپا خواهد شد و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته زائران از مرز خسروي، شلمچه، مهران و چزابه براي تردد به کشور عراق استفاده خواهند کرد.   
وی در پایان گفت: مرز خسروي براي تردد زائران استان‌هاي همدان، آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، زنجان، کردستان و کرمانشاه درنظر گرفته شده است.

captcha