راه‌اندازی 40 دارالتحفیظ در ارتش جمهوری اسلامی
کد خبر: 3640423
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
تاج خبر داد:

راه‌اندازی 40 دارالتحفیظ در ارتش جمهوری اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس از راه‌اندازی 40 دارالتحفیظ در سطح ارتش در نقاط مختلف كشور جهت تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خبر داد.

مصطفی تاج، نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این نهاد نظامی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت حفظ قرآن، 40 دارالتحفیظ در سطح ارتش در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی كردیم كه یكی از آن‌ها در شیراز قرار دارد.

وی با بیان اینكه در این مراكز اختصاصاً به تربیت حافظان قرآن كریم می‌پردازیم، افزود: كم و كاستی‌های این مراكز مستقیماً از سمت تهران برطرف می‌شود تا بتوانیم سطح كیفی فعالیت‌ها را ارتقا بخشیم و نتیجه آن نیز تربیت 6500 حافظ قرآن تاكنون است كه 3000 نفر آنان طی امسال تربیت شده‌اند.

ارتش هم‌اكنون در حفظ 5 جزء بسیار قوی شده است

تاج با بیان اینكه ما هم‌اكنون نتایج این كار خیر و پربركت را مشاهده می‌كنیم، گفت: هم‌اكنون ارتش جمهوری اسلامی در رشته حفظ 5 جزء قرآن كریم بسیار قوی شده است زیرا از یك جزء آغاز كرده و هم‌اكنون به این مقطع رسیده‌ایم به طوری كه به عنوان مثال در نخستین دوره مسابقات قرآن انس و تعامل نیروهای مسلح استان فارس، ارتش موفق شد از 12 مقام برتر این مسابقات 6 رتبه را به خود اختصاص داده و تمام نفرات اول تا سوم رشته حفظ 5 جزء نیز از ارتش بوده‌اند.

تربیت حافظان قرآن در ارتش به صورت اساسی صورت می‌گیرد

وی این موارد را نتیجه انجام كارهای بنیانی و اساسی دانست كه در امر تربیت حافظان قرآن كریم در ارتش انجام می‌شود، به یاری خدا اگر همین روند ادامه پیدا كند بعد از 10 سال تربیت آن 65 هزار نفر حافظی كه مدنظر مقام معظم رهبری و سهم ارتش است محقق خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های بومی جهت تربیت حافظان قرآن

نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس در ادامه در پاسخ به اینكه آیا از ظرفیت‌های بومی برای دارالتحفیظ های ارتش استفاده می‌شود، گفت: ما در دستورالعملی كه برای طرح نهضت حفظ قرآن با عنوان طرح رهپویان وحی داریم،‌مقرر كردیم كه مسئولان دارالتحفیظ ها مختارند هم از اساتید خارج از ارتش و بومی هر شهرستان و استان استفاده كنند و هم از اساتید داخلی ارتش استفاده كنند و در پایشی كه از دارالتحفیظ های خود داشتیم مشاهده كردیم كه از هر دو طیف استاد داریم.

اشاره به امتیازات حافظان قرآن در ارتش

وی در پایان به امتیازاتی كه به نخبگان قرآنی ارتش تعلق می‌گیرد نیز اشاره‌ای كرد و گفت: بر اساس دستورالعملی كه مصوب مقام معظم رهبری هم هست به حافظان كل قرآن ارتش كه حفظ آن‌ها مورد تأیید قرار گیرد 4 سال ارشدیت تعلق می‌گیرد و به علاوه اینكه امتیاز یك مقطع تحصیلی بالاتر برای آن‌ها درج می‌شود البته این امتیازات به تربیت برای حافظان 10 جزء، 15 جزء و 20 جزء هم داریم.

captcha