نغمه‌سرایی غدیریه شاعران آئینی كشور در مدح و منقبت امین ولایت
کد خبر: 3639253
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

نغمه‌سرایی غدیریه شاعران آئینی كشور در مدح و منقبت امین ولایت

گروه فرهنگی: جشنواره ملی شعر غدیر با حضور شاعران آئینی برجسته شعر استان فارس و کشور در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام دهه ولایت و امامت جشنواره ملی شعر غدیر همراه با نغمه‌سرایی شاعران آئینی برجسته كشورمان و استان فارس با محوریت شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) عصر دیروز، 14 شهریورماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر آن حضرت برگزار شد.

مهدی احمدی، دبیر این جشنواره در این مراسم گفت: در این جشنواره آثار ارزشمندی با محوریت شخصیت برجسته حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) ، ارائه شده است.

وی افزود: این آثار از ابتدای امسال در قالب‌های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ملی غدیر ارسال شده بود و بعد از داوری آثار پذیرفته شده برای ارائه مشخص شد.

احمدی همچنین اظهار كرد: تعداد 107 عزل، 9 مثنوی، یک قصیده، 245 رباعی، 61 دو بیتی، 12 چارپاره، 4 ترانه، 9 شعر سپید، هشت خاطره، 3 داستان، 10 قطعه ادبی، 12 شعر کودک، 5 اثر ترکیبی، یک مخمس، 2 نوحه و جمعا 558 قطعه اثر ادبی به دبیرخانه ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه شاعران و داستان‌سرایانی از 42 شهرستان ایران آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند، گفت: در این جشنواره شاهد حضور ادبیانی از شهرهای، نیشابور، مشهد، داراب، شیراز، قم، بوشهر، لارستان، اردبیل، قزوین، ارسنجان، زنجان، خرامه، تهران، مرودشت، آبادان، کوار، اصفهان، دزفول، کرمان، یاسوج، کاشان، سروستان، ساری، برازجان، فراشبند، همدان، لامرد، آباده، کازرون، نور مازندران، لنگرود، سمنان، شاهرود، اراک، کاشمر، کرمانشاه، مرودشت، جهرم، رشت، صومعه سرا، کاشمر، رفسنجان و ... بودیم.

دبیر گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، ارائه این تعداد اثر با محوریت شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) را نشان‌دهنده جایگاه این امامزاده واجب التکریم نزد اهل قلم و فعالان ادبی سراسر کشور دانست و گفت: 65 شاعر و نویسند از سراسر کشور در سه فراز این جشنواره آثار خود را ارائه دادند.

captcha