راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران/ تربیت 6500 حافظ قرآن طی 2 سال
کد خبر: 3638519
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
تاج خبر داد:

راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران/ تربیت 6500 حافظ قرآن طی 2 سال

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن در این نیرو در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم خبر داد و گفت: در یك برنامه‌ریزی 10 ساله، 65 هزار حافظ قرآن را تربیت خواهیم كرد.

مصطفی تاج، نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه ارتش جمهوری اسلامی یك ارتش قرآنی و مكتبی است، گفت: ارتش پرسابقه‌ترین نهاد در میان دستگاه‌های كشوری و لشكری در امر برگزاری مسابقات قرآن كریم است.

ارتش با سابقه‌ترین نهاد كشور در برگزاری مسابقات قرآن است

وی، گواه این ادعا را برگزاری 37 دوره مسابقات قرآن ویژه كاركنان پایور و وظیفه برشمرد و افزود: حتی تعداد مسابقات قرآنی كه ارتش جمهوری اسلامی برگزار كرده از مسابقات قرآن اوقاف هم بیشتر است؛ لذا این است كه می‌گوییم ارتش با سابقه‌ترین نهاد در مسابقات قرآن و همیشه در این فعالیت پیشگام بوده است.
تاج با بیان اینكه در كنار برگزاری مسابقات قرآن فعالیت‌های متنوع قرآنی دیگری نیز در سطح كاركنان پایور و وظیفه و همچنین خانواده‌های آنان اجرا می‌شوند،‌ گفت: با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور، ما سال گذشته طرح نهضت حفظ قرآن را در ارتش راه‌اندازی كردیم.

سهم ارتش تربیت 65 هزار حافظ قرآن است

نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح وضعیت موجود و مطلوب بررسی و تبیین شد تا سهم خود را از 10 میلیون حافظ قرآن مدنظر مقام معظم رهبری مشخص كنیم و به این نتیجه رسیدیم كه سهم ارتش در این میان 65 هزار نفر است.

تربیت 6500 حافظ قرآن طی دو سال
وی با بیان اینكه برای تحقق 65 هزار حافظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی یك برنامه‌ریزی 10 ساله انجام دادیم، گفت: در سال گذشته كه نخستین سال اجرای این طرح بود، موفق به تربیت 3 هزار و 500 حافظ قرآن و امسال برای سال دوم نیز موفق به تربیت 3 هزار حافظ قرآن دیگر یعنی سرجمع 6 هزار و 500 حافظ قرآن كریم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شدیم.

راه‌اندازی دارالتحفیظ‌ها در استان‌ها و یگان‌های مختلف

تاج در پایان یادآور شد: به‌منظور اجرای نهضت حفظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی دارالتحفیظ‌‌ها را در استان‌ها و یگان‌های مختلف كشورمان راه‌اندازی كرده و از آن‌ها حمایت می‌كنیم تا بتوانند حافظان بیشتری را تربیت كنند.
captcha