نماز و قرآن دو بال اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های کردستان است
کد خبر: 3637156
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

نماز و قرآن دو بال اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های کردستان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان‌های کردستان نماز و قرآن را دو بال اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های این استان دانست و گفت: برگزاری برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها نقش بسزایی در تربیت روح و روان مددجویان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، 11 شهریورماه در آخرین روز مسابقات و در آئین تقدیر از پرسنل و سربازان برتر این محفل قرآنی، بکارگیری دستورات قرآن در تمامی مراحل زندگی را ضروری دانست و اظهار کرد: ما مسلمانان باید به خود ببالیم که صاحب کتاب آسمانی هستیم که در آن به تمامی مسائل پرداخته شده و آموزه‌های آن می‌تواند برای تمامی انسان‌ها راهنمای خوبی در مسیر پرتلاطم زندگی باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات در مرحله اول آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم این کتاب آسمانی است و در مرحله دوم اینکه شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در این کار نیک از یکدیگر سبقت بگیریم.

مدیرکل زندان‌های کردستان نماز و قرآن را دو بال اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های این استان دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها نقش بسزایی در تربیت روح و روان مددجویان دارد و از سویی به دلیل تاثیر معنوی آن مسیر اصلاح، تربیت و بازسازگاری اجتماعی آنان را نیز تسریع می‌بخشد.

وی دوری جستن از آموزه‌های قرآن این کتاب الهی را یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع بزهکاری در جامعه دانست و عنوان کرد: جامعه کنونی ما با آسیب‌های اجتماعی متعددی روبه رو است که در راستای به حداقل رساندن این آسیب‌ها باید آموزه‌های قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان را تزریق کرد.

ابراهیمی از فعالیت هفت اندرزگاه قرآنی در زندان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در زندان‌های کردستان و در جهت ترقیب هرچه بیشتر مددجویان به حضور در برنامه‌های قرآنی، آن دسته از زندانیانی که دارای حسن خلق و رفتار بوده و در مسیر بازگشت سعادتمندانه به جامعه گام بر می‌دارند، در این اندرزگاه‌ها نگهداری شده و به صورت ویژه تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند به طوری که تعدادی از آنان در پایان این آموزش‌ها توانایی این را خواهند داشت که خود بتوانند به عنوان مربی قرآنی فعالیت کنند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مددجویان زندان‌های کردستان موفق به دریافت بیش از 800 گواهینامه در رشته‌های مختلف قرآنی شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های کردستان افزود: حضور بیش از 500 مددجوی حافظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن نشان‌ دهنده تلاش مسئولین زندان‌های استان در جهت ترویج برنامه‌های قرآنی در مراکز اصلاحی و تربیتی می‌باشد که در همین راستا و با برگزاری کلاس‌های قرآنی توسط اساتید مجرب در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، ترتیل، قرائت، تفسیر و ... این تعداد مددجوی زندان‌های استان موفق به دریافت گواهینامه معبتر شده‌اند.

وی در حاشیه تقدیر از برترین‌های مسابقات قرآنی زندان‌های استان و خطاب به سربازان وظیفه حاضر در مراسم، دوران جوانی را فرصتی مناسب و تکرار ناشدنی برای کسب معارف دینی و معنویات دانست و عنوان کرد: جوانی که مسیر زندگی خود را در جهت قرآن و برنامه‌های قرآنی قرار می‌دهد قادر خواهد بود زندگی‌اش را به خوبی در جهت پیشرفت و کمال مدیریت کند چراکه پرتو قرآن ارزش زمان پی می‌برد و می‌داند که اگر آن را مدیریت نکند در خسران و زیان خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ در پایان از نفرات اول تا سوم این مسابقات با اهدای لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود قدردانی به عمل آمد.

captcha