راه‌اندازی مراكز شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن بیت‌الاحزان در تمام استان‌ها
کد خبر: 3636305
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
شاهسونی به ایكنا خبر داد:

راه‌اندازی مراكز شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن بیت‌الاحزان در تمام استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی مراكز شبانه‌روی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه با همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه در تمام استان‌های كشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از راه‌اندازی مراكز شبانه‌روی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه با همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه در تمام استان‌های كشور خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده با سازمان اوقاف بناست این مراكز در بقاع متبركه راه‌اندازی شوند.

قطعاً مراكز خود را به تمام نقاط كشور گسترش می‌دهیم

وی با بیان اینكه چند گام برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌ایم، افزود: نخستین گام ما این است كه در هر استان حداقل یك مركز شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم راه‌اندازی كنیم و به یاری خدا در گام‌های بعد این مراكز در نقاط مختلف كشور گسترش خواهیم داد.

شاهسونی با یادآوری اینكه این مراكز به عنوان پایگاه‌های تقویت نیروی انسانی در زمینه معلمی، استادی و مدیریتی قرآن كریم راه‌اندازی می‌شوند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند كه بقاع متبركه باید تبدیل به قطب‌های فرهنگی شوند و راه‌اندازی مراكز حفظ قرآن در این مراكز نیز به قطب فرهنگی شدن آن‌ها كمك شایانی می‌كند.

فعالیت 9 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با یادآوری اینكه هم‌اكنون 9 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن كریم در نقاط مختلف كشور در حال فعالیت هستند، گفت: این مدارس در روستای محمدآباد استهبان، روستای لای خرمی استهبان، صحرارود فسا، شیراز، مشهد، بیرجند، آبادان، تهران و قم قرار دارند.

افزودن 5 مدرسه جدید در سال آینده

وی اظهار كرد: به یاری خدا برای سال آینده در نظر داریم حداقل 5 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم را در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی كرده و تعداد مدارس خود را به 14 مدرسه برسانیم و به این طریق نصف كشور را تحت پوشش مدارس خود قرار دهیم، اما باز هم ممكن است این تعداد بیشتر شود.

پيش‌بينی بازه زمانی 3 ساله

شاهسونی یادآور شد: ما تلاش می‌كنیم تا در هر سال 5 یا 6 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن را راه‌اندازی كنیم لذا ممكن است در یك بازه 2 یا 3 ساله موفق شویم در تمام استان‌ها مراكز شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم را راه‌اندازی كنیم.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن در ادامه این نكته را یادآور شد كه در این طرح بناست كه سازمان اوقاف ما را در تأمین امكانات، فضا و هزینه‌های راه‌اندازی این مراكز كمك كند.

یادآور می‌شود، سالانه قریب 250 حافظ كل قرآن كریم در 9 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت می‌شوند و تاكنون نیز این مؤسسه موفق به تربیت بیش از 1200 حافظ كل قرآن كریم شده است.

captcha