آموزش مدیران؛ نیاز مؤسسات قرآنی/ عشق به قرآن کافی نیست
کد خبر: 3636229
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

آموزش مدیران؛ نیاز مؤسسات قرآنی/ عشق به قرآن کافی نیست

گروه شهرستان‌ها: عضو هیئت رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان خراسان با اظهار اینکه برای فعالیت‌های قرآنی عشق به قرآن کافی نیست، اظهار کرد: بسیاری از مدیران موسسات قرآنی برای ادامه راه نیاز به آموزش دارند.

اعظم‌سادات برغمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه در حق موسسات قرآنی اجحاف می‌شود، اظهار کرد: بودجه و سرمایه در کشور برای مؤسسات قرآنی وجود دارد ولی متأسفانه گاهی اوقات مدیریت نمی‌شود.
وی با تأکید بر اینکه چه لزومی دارد از بودجه مؤسسات قرآنی برای برپایی نمایشگاه قرآن هزینه کنیم، تصریح کرد: بهتر است بودجه‌ای که تعیین شده است برای پرورش و تربیت قرآنیان هزینه شود.
مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الحفاظ نرجس(س) سبزوار با گلایه از اینکه همه مؤسسات قرآنی با یک نگاه دیده نمی‌شوند، اضافه کرد: در استان دو یا سه مؤسسه خیلی قدرتمند ایجاد شده است که یکی از آن‌ها هر ساله برپایی نمایشگاه قرآن را بر عهده می‌گیرد و هر برنامه کشوری تعیین می‌شود، بودجه‌اش در حساب این چند مؤسسه می‌رود و بقیه محروم از اجرای برنامه‌های قرآنی هستند.
وی با تأکید بر اینکه چه لزومی دارد یک مؤسسه قرآنی کار برپایی نمایشگاه قرآن را بر عهده بگیرد، اظهار کرد: می‌توان کار برپایی نمایشگاه قرآنی را به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت سپرد و تمام بودجه آن در اختیار اتحادیه باشد.
برغمدی با ابراز نارضایتی از صدور انواع مجوزها برای فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: به عنوان نمونه در حال حاضر، سپاه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی مجوز مراکز قرآنی را صادر می‌کنند.
وی افزود: در حالی که بین آموزش و پرورش و بهزیستی در مدیریت کلان کشور برای صدور مجوز مراکز پیش دبستانی اختلاف هست، شاهدیم برخی مهدها در سبزوار ادعا دارند زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان خراسان رضوی با ابراز اینکه بسیاری از مدیران مؤسسات قرآنی عشق به قرآن دارند ولی نمی‌دانند چکار کنند، تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که در زمان انتخاب هیات رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مطرح شد، بحث نیاز به آموزش مدیران مؤسسات قرآنی به آموزش در زمینه کاری بود که با استقبال مدیران مؤسسات قرآنی مواجه شد.
وی با ابراز اینکه بسیاری از مؤسسات قرآنی مشکل دارند ولی نمی‌دانند چگونه با مشکلاتشان برخورد کنند، گفت: باید بین مدیران مؤسسات قرآنی ارتباط و تبادل نظر وجود داشته باشد و یا کلاس‌هایی برای آموزش حضوری و یا غیر حضوری دایر شود تا بتوانند با مسئولان مربوطه مسائل و مشکلاتشان را بیان و حل کنند.
captcha