اقتصاد فرهنگ نهادینه سازی شود
کد خبر: 3634480
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
در انتخابات مجمع مشترک موسسه فرهنگی ـ قرآنی مردمی مطرح شد:

اقتصاد فرهنگ نهادینه سازی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ یک علم است بیان کرد: لازم است اقتصاد فرهنگ در کشور جا افتاده و درآمدزا باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین انتخابات اتحادیه مجمع عمومی مشترک موسسه فرهنگی ـ قرآنی_مردمی 5شنبه در سالن قائم شهرداری استان قزوین برپا شد.
این برنامه با حضور حجت‌الاسلام سید حسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، اکبر اسکندر نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام کوششی عنوان کرد: اتحادیه امروز، ادغام دو اتحادیه است که هئیت رسیدگی به امور موسسات مرکز آن را پیش بینی کرده این در حالی است که در این اساسنامه دو نوع مفاد وجود دارد.
وی افزود: مفاد ستاره دار قابل تغییر نیست اما مفادی که ستاره دار نیستند در این جلسه قابل تغیر خواهند بود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی- مردمی کشور با اشاره به یکی از مفاد ستاره دار گفت: بحث مدرک تحصیلی یک از موارد غیرقابل تغییر است و در تمام استان‌ها ثابت خواهد بود.
حجت‌الاسلام نعمت الهی نیز در این برنامه عنوان کرد: مدیران به مشکلات موجود قرآنی واقف هستند و با سختی کار در این زمینه نیز آشنایی دارند.
وی افزود: اجر و مزد معنوی این کار ارزشمند آنقدر بالا است که نیاز به یاد آوری ندارد و قطعا افرادی که تلاش خود را در این راه صرف می‌کنند توفیق بزرگی از سوی خداوند دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ یک علم است بیان کرد: لازم است اقتصاد فرهنگ در کشور جا افتاده و درآمدزا باشد.
حجت‌الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه باید کارهای علمی فرهنگی زیادی در کشور صورت گیرد، گفت: فرهنگ دینی ظرافت‌هایی دارد و نمی‎توان آن را خیلی به مسائل مادی آلوده کرد اما می‌توان با حرکت در مسیر اقتصاد فرهنگی اتفاقات خوبی را رقم زد.
وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که کار قرآنی در کشور سامان پیدا کند عنوان کرد: این هم افزایی را به فال نیک می‌گیریم چراکه تجمیع ظرفیت‌ها به سامان دادن امور کمک می‌کند.
گفتنی است در این برنامه اعضای هیئت مدیره شامل پنج نفر عضو اصلی، سه نفر بازرس، سه نفر عضو علی‌البدل و یک نفر بازرس علی‌البدل مشخص شدند.
اعضای هیئت مدیره مصطفی فضلعلی با 26 رأی، محمد نیکی با 25 رأی، محبوبه شمس با 16 رأی، سلیمان بهاری با 15 رأی و همچنین گلجهان زارعی نیز با 15 رأی انتخاب شدند.

captcha