از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات
کد خبر: 3634281
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
در انتخابات اتحادیه مدغم خراسان رضوی رخ داد؛

از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین مجمع عمومی و انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی در حالی امروز،‌ سوم شهریورماه با انتخاب اعضای هیئت مدیره این مجمع توسط رأی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برگزار شد که در مجموع مدیران و فعالان قرآنی از تحقق چنین اتفاقی راضی بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین مجمع عمومی و انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی در حالی امروز،‌ سوم شهریورماه با انتخاب اعضای هیئت مدیره این مجمع توسط رأی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برگزار شد که در مجموع مدیران و فعالان قرآنی از تحقق چنین اتفاقی راضی بودند.
در ابتدای این مراسم با نظر هیئت ناظر بر انتخابات، میزان رضایت از بندهای اساسنامه که از قبل در اختیار هریک از مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قرار گرفته بود در قالب رأی رسیدگی شد. اما در این میان تعدادی از مدیران مؤسسات با برخی از بندهای اساسنامه موافق نبودند که ندای اعتراض خود را به گوش هیئت ناظر بر انتخابات رساندند.
از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات
هر شخص علت مخالفت خود را نسبت به بعضی از بندها در پشت تریبون اعلام می‌کرد و گاهی اوقات آنقدر سروصدا و اظهارنظرها بالا می‌گرفت که بر حساسیت این انتخابات می‌افزود، سرانجام با تمام بحث‌ها و گفت‌وگوها در خصوص هریک از بندها و اظهارنظر مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، بلاخره بندهای اساسنامه به تصویب حاضران رسید.
در این میان با حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل مؤسسات قرآنی کشور گفت‌وگو کردیم و وی در مورد این انتخابات گفت: ادغام دو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در راستای حمایت، سامان‌دهی بهتر مجموعه‌های قرآنی و از بین رفتن سلیقه‌ها و دیدگاه‌هایی که در بین این دوگانگی‌ها از خود نشان می‌دهند، انجام شده است، تا امکان سوءاستفاده وجود نداشته باشد.
از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات
وی با بیان اینکه در پرتوی اتحاد، می‌توانیم رسیدگی و حمایت بهتری نسبت به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی داشته باشیم، ابراز کرد: امید است با این طرح ساماندهی و نظارت عملی مناسب نسبت به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی رخ دهد که بعد از اتمام ادغام در استان‌ها، اتحادیه واحد نیز در کشور تأسیس خواهد شد.
حجت‌الاسلام کوششی افزود: بعضی از مؤسسات زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بودند که حال با این روند جدید این دو اتحادیه یکی می‌شوند و وحدتی از نظر عملی و فکری در فعالیت‌های قرآنی سطح استان‌ها و کشور انجام خواهد شد.
از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات
مدیرعامل مؤسسات قرآنی کشور با بیان اینکه خراسان رضوی پانزدهمین استانی است که این طرح در آن اجرا می‎‌شود، تشریح کرد: طبق جدول زمانبندی در نظر داریم این اقدام را در یک دوره دو ماهه در تمامی 31 استان کشور انجام دهیم و طرح ادغام تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی در 15 استان انجام شده است و تا پایان مهرماه در کل کشور اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: انتخابات مشهد از شکوه خوبی برخورددار بود، همچنین حضور مسئولان مربوطه نیز از نقاط قوت دیگر این انتخابات به شمار می‌رود و امید است منتخبان شرایط خوب قرآنی را در استان رقم بزنند.
حال دیگر نوبت به شنیدن ایده‌ها و برنامه‌های 32 کاندیدای انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی خراسان رضوی بود که هرکدام در مدت دو دقیقه خودشان را به طور کامل معرفی و ایده‌های قرآنی خود را عنوان می‌کردند و هریک از حاضران نیز برای داشتن یک انتخاب اصلح نقطه نظرات را ثبت می‌کردند.
اما در این میان عده‌ای از کاندیداها به نفع دیگر کاندیداها از دور انتخابات بیرون رفتند تا عرصه را برای دیگران باز کنند و افراد بتوانند با تعداد کاندیدهای کمتر، انتخاب راحت‌تری داشته باشند.
هر لحظه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌‌تر می‌شدیم و هریک از کاندیداها سر خود را به نوعی گرم می‌کرد تا اضطراب لحظاتی از خاطرشان بیرون رود. 
از اختلاف بر سر بندهای اساسنامه تا رضایت کامل حاضران از نتایج انتخابات
سرانجام زمان جمع‌آوری آراء فرا رسید و هرکدام از حاضران اسامی 4 نفر از کاندیداهای مورد قبول خود را بر روی برگه‎های رأی نگاشتند و توسط مسئول مربوطه کاغذهای رأی جمع‌آوری و در حضور مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی شمارش آراء آغاز شد. حالا دیگر همه در سکوت مطلق منتظر شنیدن نتایج نهایی آراء هستند.
بالاخره با اعلام مجری برنامه، اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی خراسان رضوی مشخص شدند و اندکی از حجم هیاهوی انتخابات کاهش یافت.
لبخند حاضران گویای رضایت قلبی آنان از نحوه برگزاری انتخابات بود. اما نکته حائز اهمیت این است که باید دید هرکدام از این برگزیدگان در جهت تحقق اهداف قرآنی چه برنامه و راهبری را ارائه و به آن عمل می‌کنند.
مهلا مجیدی
captcha