شرکت 900 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه‌های خوزستان در اردوهای جهادی
کد خبر: 3632045
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

شرکت 900 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه‌های خوزستان در اردوهای جهادی

گروه اجتماعی: معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه 25 گروه جهادی در قالب قرارگاه‌ها و گروه‌ها در تابستان 96 اقدام به فعالیت می‌کنند، گفت: 900 دانشجوی دختر و پسر از سراسر دانشگاه‌های استان در این حرکت شرکت دارند که از این تعداد 500 دانشجو پسر و 400 دانشجو دختر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری ستاد حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان (شهید علی هاشمی)، ظهر امروز 28 مردادماه در بسیج دانشجویی استان خوزستان برگزار شد.

بهمن شهریاری مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان درباره گروه‌های جهادی که در بسیج دانشجویی استان تشکیل شده است، گفت: انقلاب اسلامی در دهه چهارم شرایطی را پشت سر می‌گذارد که دشمنی‌های بسیاری بر آن عارض می‌شود.

وی ادامه داد: این دشمنی‌ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی بوده و با بکارگیری ابزارهای سخت از سوی دشمن آغاز شد و در حال حاضر با روش‌های نرم جهت براندازی انقلاب اقدام می‌کنند. مغزهای متفکر آنها برای زیر سؤال بردن مقبولیت و مشروعیت انقلاب اسلامی سناریونویسی می‌کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه امروز با دو رویکرد جانبازی و جناح‌بازی روبرو هستیم، گفت: مسیر انقلاب اسلامی به لطف خدا با جانبازی‌های عده‌ای که به این انقلاب و نظام دل داده‌اند، پیش می‌رود. حرکت انقلاب اسلامی استمرار حرکت انبیاست اما عده‌ای در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به شهادت شهید محسن حججی یکی از افتخارات این شهید والامقام را فعالیت در کارهای جهادی دانست و افزود: انقلاب اسلامی در دهه چهارم عمر خود نیازمند خدمت، کمک و کار انقلابی است و عده‌ای در این عرصه نیاز انقلاب را شناخته‌اند و به آن خدمت می‌کنند.

مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر عمل انقلابی تأکید دارند. همه ارکان نظام و کشور باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که عمل انقلاب مسیر انقلاب را به پیش می‌برد و نه عمل دیپلماتیک.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کارگروه‌های جهادی در راستای عمل انقلابی صورت می‌گیرد، گفت: بسیج دانشجویی در چند سال گذشته کارنامه درخشانی در این عرصه داشته و با بیش از 8 قرارگاه جهادی و 30 گروه جهادی شکل گرفته است. انقلاب برای محرومان و مستضعفان است و همه کسانی که مسئولیتی در نظام دارند باید محرومان را در اولویت کار خود قرار دهند.

شهریاری با بیان اینکه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت به محرومان در حوزه فعالیت‌های جهادی، بسیج دانشجویی این علم را به دوش گرفته و نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: در این راستا باید به بسیج کمک شود در غیر این صورت مشکلاتی پیش می‌آید. اشاره به این نکته ضروری است که همین قشر محروم جامعه بیشترین میزان ارادت و علاقه را به انقلاب اسلامی دارند و انقلاب را رها نمی‌کنند. اما بعضی از آقایان به خاطر سلایق سیاسی چراغ‌های قرمز امام راحل و نظام را رد کرده و به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند. نمی‌خواهیم مردم را در کمک به مقاومت تقسیم‌بندی کنیم اما بیشتر افرادی که به جنگ در سوریه می‌روند از اقشار محروم جامعه هستند (و آنانی که در زمان جنگ در دفاع از کشور نقشی نداشتند و اکنون نیز از ویژه‌خواران به شمار می‌روند در این عرصه مقاومت عملکردی ندارند.)

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با تأکید بر اینکه حرکت‌های جهادی نردبان ترقی جوانان بسیجی است، گفت: بازی‌های سیاسی شروع شده که در برابر این جانبازی‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رئیس شورای عالی امنیت ملی که رئیس جمهور است می‌تواند دستور لغو حصر را بدهد و پس از آن مراحل قانونی و دادگاهی آغاز می‌شود. اعتصاب غذا و از این دست بازی‌ها شایسته ملت و نظام نیست. قطار انقلاب به سرعت به پیش می‌رود اما برخی در میانه راه از آن پیاده می‌شوند و برخی هم در مسیر آن سنگ‌اندازی کرده و حرکت آن را کند می‌کنند. اما امیدواریم با همدلی میان دولت و سپاه این مسیر همچنان با قوت پیموده شود. سلایق سیاسی نامطلوب نیست اما تا زمانی که با نقد منصفانه همراه باشد.

زاهد ممبینی معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه 25 گروه جهادی در قالب قرارگاه‌ها و گروه‌ها در تابستان 96 اقدام به فعالیت می‌کنند، گفت: 900 دانشجوی دختر و پسر از سراسر دانشگاه‌های استان در این حرکت شرکت دارند که از این تعداد 500 دانشجو پسر و 400 دانشجو دختر است. 20 روحانی مبلغ امسال به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی گفت: تقسیم‌بندی اعزام گروه‌های جهادی در استان به این صورت است که شهرهای جنوبی در ایام نوروز و شهرهای شمالی در تابستان پوشش داده می‌شوند. در حال حاضر شهرهای رامهرمز، باغ‌ملک، ایذه، دهدز، اندیکا، دزفول، شوش و سوسنگرد شهرهای هدف ما را تشکیل می‌دهند. محرومیت‌زدایی از شهرهای استان با ارائه خدمات عمرانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی همراه است که اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی اشتغال‌زایی هم به آن اضافه شده است.

ممبینی در ادامه عنوان کرد: کارگروه پروژه‌های عام‌المنفعه همچون ساخت مدرسه، خانه بهداشت، مسجد، مدرسه، پل‌سازی، ساخت خانه‌های محرومان در روستاها، کارگروه کمیته‌های پزشکی شامل ویزیت رایگان، پیشگیری، درمان و معرفی بیماران خاص به درمانگاه‌های شهرستان‌ها، توزیع دارو در روستاها، بهداشت دهان و دندان، کارگروه فرهنگی شامل اقامه نماز جماعت روزانه، آموزش احکام و قرآن، بزرگداشت اعیاد مذهبی، برگزاری مسابقات ورزشی، کارگروه آموزشی شامل آموزش دروس دوره‌های دبستان و متوسطه اول و دوم، ترویج اشتغال‌زایی و آموزش بهداشت عمومی است.

مسئول ستاد حرکت‌های جهادی شهید علی هاشمی عنوان کرد: بازه زمانی برگزاری اردوهای جهادی در استان 2 شهریور تا 5 مهرماه است.

وی در پایان از همکاری‌های سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان و مسئول بسیج دانشجویی خوزستان قدردانی کرد.

captcha