وجود سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور با 300 هزار قرآن‌آموز
کد خبر: 3630581
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

وجود سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور با 300 هزار قرآن‌آموز

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، اظهار کرد: سه هزار مؤسسه قرآنی ثبت شده در کشور وجود دارد که جمعیتی در حدود 300 هزار نفر را آموزش و تحت پوشش قرار داده‌اند.

سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه آمار دقیقی از موسسات قرآنی کشور نداریم، اظهار کرد: در کشور حدود سه هزار مؤسسه قرآنی وجود دارد، که قطعی و ثبت شده هستند.
وی با اشاره به اینکه آمار ذکر شده به غیر از فعالیت خانه‌های قرآن، زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است، ادامه داد: به غیر از آمار ذکر شده، هزار مؤسسه قرآنی وجود دارد که در حال دریافت مجوز هستند و یا موافقت اصولی دارند.
وی با تاکید بر اینکه حدود شش ماه صدور مجوز مؤسسات قرآنی بر اساس نظر هیئت جدید آغاز شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز، یک هزار و 500 مؤسسه تمدید پروانه شده‌اند و 60 موسسه جدید هم مجوز فعالیت گرفته‌اند.
سرابی با بیان اینکه حداقل در هر مؤسسه قرآنی، 50 نفر در حال آموزش و یادگیری قرآن هستند که با شعبات برخی از موسسات قرآنی، جمعیتی در حدود 300 هزار نفر را آموزش می‌دهند و تحت پوشش فعالیت های قرآنی قرار دارند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با ابراز اینکه ظرفیت مؤسسات قرآنی باید به حدی باشد که 60 میلیون نفر تحت پوشش قرار گیرند، تصریح کرد: آموزش قرآن انتها ندارد، چراکه از روخوانی و روانخوانی شروع می‌شود و تا تفسیر و تدبر در قرآن ادامه دارد.

captcha