آزادگان ذخایر فرهنگی کشور هستند
کد خبر: 3630392
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

آزادگان ذخایر فرهنگی کشور هستند

گروه معارف: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز آزادگان را ذخایر بزرگ فرهنگی کشور دانست، گفت: آنها سختی‌ها و مشقت‌های اسارت را تحمل کردند اما دست از ایمان و اعتقاد خود برنداشتند.

ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آزادگان سرافراز بااینکه مدت‌های طولانی در چنگال اسارت رزیم بعثی و متجاوز عراق بودند با گذراندن دوران بسیار سخت و پرمشقت هیچ‌گاه حاضر نشدند دست از عقاید، ایمان، تعهد و ارادتی که به انقلاب بکشند و مردانه پای اهداف خود ایستادگی کردند.
وی افزود: ما به همین دلیل به این عزیزان می‌گوییم آزاده ، چراکه آزادگان عزیز شاید به‌ظاهر جسمشان زندانی بوده اما هیچ‌گاه روح آنان زندانی نبوده  و به همین دلیل باید به وجود آنان افتخار کنیم .
این مسئول بیان کرد: آزادگان سرافراز در دوران اسارت هرکدام یک سفیر انقلابی، معنوی و فرهنگی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی شدند .
طاهرنژاد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند« اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانيد و بگوييد خمينی در فکرتان بود » تصریح کرد: ما باید به مقام آزادگان خود احترام بگذاریم و این نتیجه‌ تربیت انقلابی، اسلامی  و نتیجه‌ تربیت کسانی است که در نظام اسلامی زندگی می‌کنند و پایبند انقلاب و نظام خود هستند .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس و باهدف بزرگداشت این روز عزیز برنامه‌هایی ازجمله مراسم الماس‌های درخشان پنجشنبه 26 مردادماه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور آزادگان سرافراز، دیدار و ملاقات هزار نفر از این عزیزان در قالب گروه‌های مختلف متشکل از مسئولان و مردم ، اجرای برنامه‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و مجازی که به شرح‌حال این عزیزان خواهد پرداخت، هماهنگی با صداوسیما جهت حضور تعدادی از آزادگان در سیما و بازگو کردن خاطرات خود از جمله برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده است.
captcha