ثبت 30 وقف در حوزه علم و فناوری در خراسان رضوی
کد خبر: 3630042
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

ثبت 30 وقف در حوزه علم و فناوری در خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مسئول امور کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی از ثبت 30 وقف در حوزه علم و فناوری در این استان خبر داد.

جعفر زارع، مسئول امور کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: به همت خیران و با تلاش‌های صورت گرفته توسط کمیته یاوران وقف علم و فناوری، مرکز مشاوره وقف استان و معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تاکنون حدود 30 وقف در حوزه علم و فناوری در استان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه از وقف علمی در مشهد استقبال شده افزود: بیشترین وقف در حوزه علم و فناوری توسط خیران مشهدی صورت گرفته است.
مسئول امور کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی به حضور بانوان در این حوزه از وقف اشاره و افزود: عزت کوثری نیز از بانوان واقف در این عرصه است که با ثبت موقوفه‌ای در شهرستان سبزوار نام خود را در زمره خیران نیک‌اندیش به ثبت رسانده است.
زارع با اشاره به اینکه مهم‌ترین نهاد دغدغه‌مند در استان اداره کل اوقاف و امور خیریه است اظهار کرد: خوشبختانه ضمن استقبال از موضوع وقف علمی که در سال 91 آغاز شد، اداره اوقاف استان بهترین همراه و حامی در این طرح بوده و در واقع اولین اداره که به صورت سازمانی و هدفمند در کشور فعال است .
وی ادامه داد: دومین بخش فعال در این حوزه، نخبگان و شخصیت‌های فرهیخته و علمی استان هستند که شکل‌گیری کمیته یاوران وقف علم و فناوری استان خراسان رضوی گواه این موضوع است.
زارع با بیان اینکه با وجود استقبال از تشکیل کمیته یاوران وقف هنوز این کمیته فراگیر نشده، تصریح کرد: حضور فعال شخصیت‌های با نفوذ، خیران و واقفان مطرح استان نیز در اشاعه این فرهنگ مبارک ضرورت دارد.
وی ادامه داد: بخش دیگر آحاد مردم بوده که در این بخش توفیق نسبی داشته‌ایم، اما باید به صورت جدی در طرح وقف علم و فناوری حضور فعال داشته باشند و زیر ساخت‌های لازم برای حضور همه مردم از قبیل مشاوره وقف در اداره کل اوقاف، انتشار اوراق وقف جمعی علم و فناوری، کانال و گروه وقف علم و فناوری جهت راهنمایی و اطلاع‌رسانی و ... فراهم شده است.
زارع گفت: وقف در حوزه علم و فناوری مقوله جدیدی است، بنابراین موقوفات در بخش توسعه فناوری بسیار ناچیز است.
وی عنوان کرد: بزرگترین موقوفه علمی با نیت حمایت از استعدادهای درخشان با نام برادران اختراعی در سال 93 در مشهد ثبت شد که ارزش این موقوفه 50 میلیارد ریال برآورد شده است.
captcha