وجود بیش از 8 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3629932
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

وجود بیش از 8 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 هزار و 100 معتاد وجود دارد، اضافه کرد: در استان تعداد معتادین تزریقی کمتر از 300 نفر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی انصاری، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از بهترین جلساتی که با شوق و ذوق شرکت می‌کنم نشست با خبرنگاران است چون درد مردم را می‌فهمند و بدون واسطه با مردم هستند.
وی خبرنگاری را یک رسالت دانست و عنوان کرد: خبرنگاری صداقت و امانتداری و وفای به عهد و توجه به رسالت می‌خواهد و کار هر کسی قلم زدن و قلم برداشتن نیست.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اگر رسانه با پلیس همکار نباشد همه زحمات ما مغفول می‌ماند، افزود: وقتی در آخرین نقطه استان موفقیتی کسب می‌شود بدون همکاری رسانه این موفقیت در جامعه جلوه‌های نخواهد داشت.
انصاری بیان کرد: ما و رسانه‌ها همواره در میدان هستیم تا در استان آرامش را ایجاد کنیم و بدانیم که وظیفه ایجاد آرامش تنها بر عهده پلیس نیست و باید مشارکت جامعه را در تامین امنیت افزایش دهیم.
وی ابراز کرد: خبرنگاران باید به معرفی حقوق شهروندی در جامعه بپردازند و همچنین آسیب‌های اجتماعی را معرفی کنیم.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مشکلات در جامعه شهری استان، یادآور شد: برای مثال در سال گذشته در استان تعداد چهار هزار خودرو اضافه شد که که کار همه از جمله پلیس را در استان سخت کرده و رسانه‌ها هم وظیفه دارند که آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیحی برای مقابله با این مشکلات داشته باشند.  انصاری تصریح کرد: با راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد در حال حاضر در شهرهای استان کمتر از 20 نفر معتاد متجاهر داریم و برای مثال شهرستان باشت یکی از شهرهای پاک در استان است.
وی در ادامه با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و 700 کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد نشان از افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان دارد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 هزار و 100 معتاد وجود دارد، اضافه کرد: در استان تعداد معتادین تزریقی کمتر از 300 نفر است.
انصاری اظهار کرد: در بحث تصادفات شاهد یک درصد کاهش تصادف هستیم که متاسفانه تصادف چند روز قبل کاهش 24 درصدی ما را به یک درصد رساند.
وی با اشاره به سرقت ترانسفورماتور در استان، افزود: در سال‌های گذشته ترانس‌های برق توسط سارقین به سرقت رفته بود که با تلاش پلیس این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که درصد کاهش سرقت را در استان داریم، عنوان کرد: یکی از مشکلات سرقت‌های خشن بود که در اولویت‌های کاری قرار گرفت و در حال حاضر شاهد کاهش 67 درصدی سرقت مسلحانه و کاهش 65 درصدی سرقت به عنف در استان هستیم.
انصاری با بیان این‌که دوربین‌های ما توسط عده‌ای مورد صدمه قرار گرفته است، گفت: به زودی افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند شناسایی خواهند شد.
captcha