لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه/ قرآن کتاب زینتی نیست
کد خبر: 3627704
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه/ قرآن کتاب زینتی نیست

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید از قرآن‌کریم به‌عنوان یک کتاب زینتی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اینکه قرآن راه سعادت و خوشبختی بشیرت را از تاریکی جهل به ‌سوی روشنایی مشخص کرده است، اظهار کرد: تلاش برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک‌ نهاد فرهنگی دینی است، گفت: این سازمان تلاش می‌کند با اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، جامعه را از انحرافات فکری و اخلاقی دور نگاه دارد.
به گفته مدیرکل اداره تبلیغات اسلام استان البرز فعالیت هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر، مبلغان اعزامی در مناسبت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی دینی، مؤسسات قرآنی همه و همه ظرفیت بالای این اداره کل برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.
این مسئول به برگزاری بیش از ۵۵۰ برنامه قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز در سال جاری اشاره کرد و گفت: کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای همایش‌های مشترک قرآنی با همکاری مؤسسات این استان اقدامی مؤثر در نهادینه کردن آموزه‌های قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه نباید از قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب زینتی در درون خانواده‌ها و در مناسبت‌های استفاده شود، گفت: باید در راستای فرهنگ‌سازی مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی به‌عنوان یک قانون در جامعه تلاش کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز به وجود چهار زندان در استان البرز که سبب بروز آسیب‌های مختلفی از قبیل طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد شده است اشاره کرد و گفت: این وضعیت همت و عزم بلند دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی را در برگزاری برنامه‌های اثرگذار دوچندان کرده است. تبلیغات اسلامی با ورد بانوان فرهیخته و روحانیون مستقر به این عرصه تلاش خود را در رفع این معضلات به کار گرفته است.
مسعودی گفت: باید در هر جایگاه و منصبی که هستم انقلابی عمل کنیم چراکه مدیرت انقلابی و خستگی‌ناپذیر می‌تواند گره از بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه بگشاید.

captcha